Ga naar inhoud

slechte weergave van jpeg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, mijn probleem is het volgende: Ik heb in Photoshop een tekening gemaakt. Als ik deze tekening echter in Explorer open, bedoeld voor een website, dan wordt ze niet weergegeven zoals in Photoshop. Bijvoorbeeld bij kleurovergangen, deze zouden toch vloeiend moeten zijn, zie je duidelijk lijnen. Weet iemand in welk formaat ik het best die tekening kan bewaren, met bepaalde instellingen? Alvast bedankt
Link naar reactie
Merci voor uw reactie. Heb zowat alle combinaties geprobeerd bij jpeg en gif. Telkens hetzelfde resultaat. Alleen in Photoshop krijg ik die foto te zien zoals ik ze wil zien. Een vriendin van me krijgt die foto in Explorer wel fatsoenlijk te zien. Kan het dan ook aan instellingen buiten jpeg liggen? Dus bv instellingen van besturingssysteem en andere... Groetjes
Link naar reactie
Het kan zijn dat de foto bij jou in Internet Explorer verschaalt. Exporteer de afbeelding eens in een formaat, wat in het browservenster past, zeg 300x200, en kijk of het dan nog fout gaat. En als de foto in html opgenomen is, geef daar dan de grootte juist aan. Je kunt MSIE overigens zo instellen, dat hij te grote foto's al dan niet verschaalt. Zet de foto eens online, dan is er wellicht een beter oordeel te geven.
Link naar reactie
Een jpg is een ingepakte foto, hij haalt er hier en daar een pixel tussenuit. Als je die dan in photoshop opent, berekent photoshop (bij benadering) wat voor pixel er weer tussen moet. Waardoor je weer een redelijke foto krijgt. Explorer doet dit niet. Heeft je vriendin misschien een andere schermresolutie waardoor het minder opvalt?
Link naar reactie
De één krijgt ze wel goed te zien, de ander weer niet. Dan kan ik het beter zo laten. En ik heb eens in gif geprobeerd, dat bestand was groter dan jpg. Ik heb vroeger nog eens een tekening gemaakt voor een website, ook met kleurovergangen, die krijg ik wel goed te zien. En voor zover ik me kan herinneren, bewaar ik die foto nu hetzelfde, zelfde instellingen enz. Merci voor jullie reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...