Ga naar inhoud

True type lettertype bewerken in Coreldraw 7.


anoniem

Aanbevolen berichten

Op het werk werken we met een bepaalde huisstijl. De diverse logo's die hiervoor benodigd zijn staan in een zgn. true type font. Als je bijvoorbeeld in word met betreffend lettertype de H-toets indrukt verschijnt logo 2, etc. Nu wil ik één logo bewerken/cq vernieuwen. Ik ben aan het stoeien geweest met Coreldraw versie 7, en dat lukt min of meer, alleen de uitlijning lukt niet. Ik krijg teveel wit aan de onderkant. Uit de help van corel word ik ook niet wijzer. Wie kan mij m.b.t. de uitliijning wel wijzer maken of weet een ander programma hiervoor. Bedankt alvast, groet Jan.
Link naar reactie
'Als je een plaatje opslaat als letter van een ttf font ...' : dit snap ik niet goed: ben je zelf een lettertype aan het maken of wat (zo ja: van dat aspect van coreldraw heb ik geen kaas gegeten :-? ). Maar als ik je vraag nu goed begrijp, denk ik dat je moet werken met Paginaformaat wijzigen en dan je plaatje of wat ook moet uitlijnen midden je (nieuwe) bladzijde. Euh... zit ik goed?
Link naar reactie
[quote:438390862f]'Als je een plaatje opslaat als letter van een ttf font ...' : dit snap ik niet goed: ben je zelf een lettertype aan het maken of wat (zo ja: van dat aspect van coreldraw heb ik geen kaas gegeten ). [/quote:438390862f] Inderdaad, ik ben een lettertype aan het wijzigen, een lettertype dat allerlei logo's van ons bedrijf bevat. [quote:438390862f] Maar als ik je vraag nu goed begrijp, denk ik dat je moet werken met Paginaformaat wijzigen en dan je plaatje of wat ook moet uitlijnen midden je (nieuwe) bladzijde[/quote:438390862f] In mijn geval, moest ik het plaatje linksonderin op de pagina plaatsen. :) Maar nogmaals ik ben er dus uit. Passer, bedankt voor je meedenken. Groet, Jan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...