Ga naar inhoud

[autocad 2000] layer volgorde?


anoniem

Aanbevolen berichten

Weet iemand of je in autocad 2000 de volgorde het afdrukken van de verschillende layers op het scherm keihard kan vastleggen. Ik ken wel het commando "draworder", maar dat werkt vaak maar voor even, een kleine wijziging en een laag is weer onder een andere laag geschoven. Wat ik dus wil is bepalen welke laag "bovenop" ligt, en welke daaronder en welke daar weer onder, zodat van de bovenste laag altijd alles zichtbaar is en van de laag daaronder alles, behalve datgenen dat door de laag daarboven overschreven wordt.
Link naar reactie
Als er ergens problemen zijn met het tekenwerk, dan is het wel omdat de opdrachtgever het in Microstation wil en wij in Autocad tekenen. Nu gaat het in dit geval alleen om het uiteindelijke plaatje, wat in een raport komt. En daarvoor ga ik mij niet in Microstation verdiepen. Wat ik raar vindt is dat zo'n achtelijk duur pakket als autocad niet de mogelijkheid heeft om een volgorde van lagen vaste te leggen en alleen de zichtbare laag te plotten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...