Ga naar inhoud

Software voor Schoolkrant-design...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey allemaal! Ik wil de schoolkrant van mij school volledig omgooien! Het hete uiterlijk kan tegenwoordig in kleur en in een veel mooier formaat. Nu alleen de opmaak nog! :D Ik wil afstappen van het geprutsel in MS Word, vanaf nu wil ik professioneler! Maar hoe, en hoofdzakelijk waarmee(!), ga ik aan de slag? Welk programma is hier geschikt voor? Ik ben geen grafisch gestudeerde maar ik laat me niet uit 't veld slaan door een moeilijk programma! :) Iemand tips?! Grtz, Roel
Link naar reactie
Leuk!! Ben zelf gek op DTP programma's Publisher hoewel van Microsoft is een erg gebruiksvriendelijk programma waarmee erg veel kan, niet al te prijzig zeker als je het via een kennis op je pc kunt krijgen... Als je echt heel uitgebreid wil kun je eens denken aan een professioneel pakket als QuarkXpress of Adobe Indesign maar deze zijn heel erg duur en erg lastig voor beginners (als je je niet hierdoor laat afschrikken zoals je zecht wellicht een optie om een trial versie te proberen) Pagemaker van Adobe klinkt aantrekkelijk maar is niet echt geschikt vanwege: beperkt, onnodig moeilijk en duuuuur! Tip: overleg eens met een drukker, leg uit wat je wilt en dat je een beperkt budget hebt en misschien kun je een verouderde versie van een professioneel DTP programma krijgen (als kopie) Voor beeldbewerking adviseer ik paint shop pro: goedkoop, goed en erg gebruikers vriendelijk. succes
Link naar reactie
voor beeldbewerking zou ik eerder Adobe Photoshop nemen.. voor sommigen wat moeilijker om te leren [bij mij ging het vrij makkelijk] maar je kunt er meer mee dan paint shop pro.. ook professionele bedrijven zullen eerder Adobe Photoshop gebruiken dan paintshop.. zelfs op grafiche scholen gebruiken ze Adobe Photoshop :) probeer maar eens de gratis trial versie van adobe.com ik zelf heb hem gratis van internet, maar helaas mag ik je hier geen links geven omdat warez hier verboden zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...