Ga naar inhoud

van jpg naar gif


Aanbevolen berichten

Bedankt voor je adviezen. Ik heb je link ook nog even bekeken en ga inderdaad wat experimenteren met Photoshop. Ik probeer mijn website zo licht mogelijk te houden, maar omdat die eigenlijk om foto's draait, is dat een beetje moeilijk. Verder moet ik me nog bezighouden met wat verfraaiingen. Zo ver ben ik nog niet. Maar het begin is er. Gerda www.xx-xy.nl
Link naar reactie
Gif files kunnen maar 256 kleuren bevatten. Dus dat is redelijk beperkt. Over het algemeen komt het erop neer dat plaatjes met wat grotere vlakken in dezelfde kleur erg klein worden in GIF formaat. JPEG is voor foto's beter. Meer kleuren beschikbaar... Je moet flink expirimenteren met de kwaliteit om een goede kwaliteit/grootte verhouding te krijgen... Als je met photoshop werkt moet je [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75754]dit[/url] topic ook even lezen. Want Photoshop wil JPEG files nogal eens te groot opslaan. Evt doe je het met een programma als Irfanview dan zit je zeker goed :) Voor een eerste pagina zou ik zeker een zo kort mogelijke laadtijd proberen te bereiken, maar op zich is het niet erg als je bijv. een fotopagina hebt met wat grotere foto's...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...