Ga naar inhoud

Zwak resultaat na inscannen dia's


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Na verscheidene keren dia's ingescand geprobeerd te hebben met een HP 4470 C met behulp van een lichtbak bovenop het toestel, verkrijg ik nog steeds wazige jpg files. Zelfs na verhogen van resolutie, brightness en na sharpen met de standaard photoshop-plugins blijft deze storing aanwezig. Iemand een idee: Wat gaat er mis? Hoe kan het verholpen worden? Zijn er interessante filters (photoshop?) die deze mist, wazige schijn op mijn jpg-files kunnen wegwerken? Bedankt voor uw reactie Groeten
Link naar reactie
Hey, Ik ken de scanner niet maar niet geschoten is altijd mis. Moet je met de scanner niet een bepaalde instelling maken voor de dia's. Dia's worden over het algemeen als ze in een raampje gehouden worden op een grotere afstand van de CCD gehouden. Ik kan me voorstellen dat er een andere focus instelling zou kunnen zijn. Probeer eens te scannen met de dia OP de glasplaat (kijk uit voor newtonringen). Greetz bye mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...