Ga naar inhoud

photoshop 'selection tool' (of paint shop)


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je de selectietool selecteerd komt er bovenin het hoofdscherm een aantal opties, in het engels heet het"tolerance" geen idee hoe het heet in een nederlandse photoshop, maar daar kun je dus een waarde inzetten waardoor je meer of minder gelijksoortige kleuren selecteerd. Experimenteer er eens mee...er staan nog meer opties ook om te proberen...
Link naar reactie
Bedankt, Maar de tolerance en 'feather'(geloof ik) kende ik al. Nee ik wil graag weten hoe jullie bv een gezicht, of beter hoofd+borst van iemand uit een drukke foto halen. Aangezien de kleurverschil van de huid, trui net zo van elkaar verschillen als van de achtergrond lukt dit mij nooit goed. Je krijgt of allemaal kleine stukjes van de gewenste selectie, of te veel verkeerde stukjes. Wat doen jullie daar aan ? Wat doet een masker eigenlijk en zou dat hier kunnen helpen ?
Link naar reactie
Zelf gebruik ik daar een plugin voor, maar als het echt een dicht naast elkaar liggende kleur is gebruik ik altijd de polygonlassotool...opnieuw geen idee hoe dat ding heet in een NL versie... Het voordeel van dit tooltje is dat je een soort van draadje trekt, net zo lang tot je weer klikt en daarmee langs de rand kan gaan waar je de scheiding wilt hebben...Ook hier heb je weer opties om zo scherp mogelijk te kunnen snijden...
Link naar reactie
[quote:64c829d7f3]Wat doet een masker eigenlijk en zou dat hier kunnen helpen ?[/quote:64c829d7f3] Dit is precies wat je nodig hebt. Om heel nauwkeurig te kunnen selecteren gebruik je de Mask functie. Als eerste maak je een selectie (zo goed mogelijk) en vervolgens klik je op Mask. Alles wat niet geselecteerd is krijgt een rode laag over zich heen. Nu kun je tot op pixel niveau je selectie gaan bijstellen. Moet er iets van de rode laag af (of te wel je wilt iets bij selecteren) dan gebruik je de gum om wat rood weg te gummen. Wil je iets aan de rode laag toevoegen (of te wel, je hebt iets te veel geselecteerd) dan kan je gewoon met het potloodje pixels erbij tekenen. Ben je tevreden over je selectie dan zet je de Mask weer uit en heb je precies de selectie die je wilt. Kon je het een beetje volgen ??? Grtz Grimmie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...