Ga naar inhoud

Photoshop verlopende transparantie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in photoshop bezig om een logo voor iemand te maken. Ik ben nog niet zolang in photoshop bezig en kan dus nog niet alles vinden. Nu wil ik een layer die van links naar rechts steeds meer transparant word. Links in beeld zie je dus alle afbeeldingen haarscherp (want de transparantie is daar 0%), maar meer naar rechts word het steeds vager, en helemaal rechts is het niet meer te zien. (omdat de transparantie daar 100% is) Normaal, als ik iets niet kan, druk ik F1, maar dat gaat nu niet helpen, omdat ik niet weet hoe dit effect officieel heet. Ik heb al "gradient transparancy" geprobeert, of "changing transparancy" maar niks. Ik heb bij de layer proporties ook al eens vol verwondering met die blend schuifjes zitten spelen, maar zonder het gewenste resultaat te bereiken. iemand?
Link naar reactie
Als je het een keer hebt gedaan is het niet zo moeilijk meer. In het layer panel selecteer je de layer waar je het betreffende effect op wilt hebben. Dan klik je onderin het panel op de optie 'add layer mask' Er verschijnt nu een extra thumbnail naast de thumbnail van de layer. Selecteer deze nieuwe thumbnail. Je kunt nu met zwart, wit en grijstinten (het palet veranderd automatisch naar grijstinten) op dit mask tekenen. Op de plaatsen waar je een donkerdere tint gebruikt, zal de layer meer transparant zijn dan waar je lichtere kleuren gebruikt. Wat je op dit mask tekent, zal zich later laten zien als plekken met meer of minder transparantie. Om het door mij gewenste effect van langzaam verlopende transparantie te krijgen, heb ik niet getekend, maar gewoon met de gradient tool een gradient van wit naar zwart gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...