Ga naar inhoud

PSP 7 fill probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, even een vraagje over Fill in PSP 7.0. Ik open een nieuw bestand, teken met de kwast een vormpje, solid color. Nu wil ik op dezelfde laag een ander kleurtje erin gooien (of een pattern, of een gradient...) en klik op de bucket. Nu kijk ik bij mijn Tool option, maar wat blijkt? Tolerance staat vast op 20 (grijs) en als ik in het vormpje klik wordt de hele afbeelding gevuld... Waar gaat het hier nou verkeerd???
Link naar reactie
Nou, niet helemaal... Als ik in PSP 6.0 een nieuw best. aanmaak en er een figuurtje in teken, vervolgens een andere kleur aanklik en Flood fill selecteer, kan ik als ik in het figuurtje klik in een keer het hele figuurtje vullen. Bij PSP 7.0 lijkt het alsof er een nieuwe layer wordt gemaakt, daat de flood fill in losgelaten wordt... Het hele plaatje wordt dus gevuld. En om nou iedere keer een selectie aan te maken met demagic wand vind ik wel erg vreemd.... Enig idee wat er aan de hand kan zijn?? Thor2002
Link naar reactie
Ik ben er uit! Ik zit er net nog eens mee te spelen, maar nu weet ik wat er aan schortte: Om dit 'effect' na te bootsen (wat dus bij mij standaard ingesteld stond) moet je maar eens bij Flood fill, options Blend mode op Normal zetten, maar óók de match mode op None zetten...resultaat is een gevuld scherm... Match moet dus (voor wat ik wil) netjes op RGB value staan....Da'k da'nie zag... :oops: Thor2002 Case closed...
Link naar reactie
[quote:824297b68c="thor2002"]Ik ben er uit! Ik zit er net nog eens mee te spelen, maar nu weet ik wat er aan schortte: Om dit 'effect' na te bootsen (wat dus bij mij standaard ingesteld stond) moet je maar eens bij Flood fill, options Blend mode op Normal zetten, maar óók de match mode op None zetten...resultaat is een gevuld scherm... Match moet dus (voor wat ik wil) netjes op RGB value staan....Da'k da'nie zag... :oops: Thor2002 Case closed...[/quote:824297b68c] Oh dus zo bedoel je, ik heb em altijd op rgb staan, ook nooit op cmyk, lab of grayscale, dat brengt altijd wel verwarring op :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...