Ga naar inhoud

[fx] 3D effecten maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen... Ik heb een vraag die niet direct tot webdesign hoort, maar er wel zéér veel mee te maken heeft! Ik wil namelijk meer leren over hoe je plaatjes, bijvoorbeeld letters, licht drie dimensionaal over laat koment. Met licht drie dimensionaal bedoel ik een beetje bollend. Niet zo dat je de letter duidelijk drie dimensies heeft, maar hij moet een beetje van het scherm af lijken te komen. Zo zijn de smilies ( :o :cry: :wink: :-? ) licht drie dimensionaal. En ook het logo van google lijkt een beetje uit het scherm te komen. Ik ben op zoek naar een tutorial die helemaal door gaat tot de beginselen van deze technieken.. Ook balken, lijnen enz.. zijn goed drie dimensionaal te maken.. (Een goed voorbeeld zijn trouwens ook de standaard textboxen, checkboxen en radiobuttons van windows. de lijnen van deze boxen lijken ook 3D... Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.. Ik heb totaal geen grafische achtergrond, dus misschien kan iemand me zelfs een boek aanraden? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Je kunt mooie 3d letters maken met Xara3D. http://www.xara.com/products/xara3d/ 3D effect ins de smilies is eenvoudig te maken met een cirkelvormige vervloeiing tussen twee kleuren. Letters kun je een 3d effect geven, door ze 2x te kopieëren. 1x lichter en 1 of 2 pixels naar linksboven te schuiven. 1x donderder naar rechts onder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...