Ga naar inhoud

Vraagje over vidiokaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een AMD athlon 1 ghz met 768 sd-ram en een msi geforce 2-400 mx 32 md. Ik wil misschien deze videokaart vervangen voor een andere. Nu wou ik vragen of dat zin heeft. ALs ik bv een geforce 4 ti 4600 koop blijft dan mijn processor de vertragende factor. En als ik een SIS Xabre 400 64 mb (AGP 8x) zou kopen of ik daar veel van merk, deze vidiokaart staat namelijk nog vrij goed gesprezen in de lijst. M@XXER
Link naar reactie
Ik heb tot nu toe nog geen compabiliteits problemen gevonden tussen de Xabre en wat oudere hardware, terwijl ik de diverse forums toch aardig doorspit (hardware-freak). Welke kaart je ook kiest, het risico van niet goed functioneren blijf je houden. Bij sommige PC-winkels kun je afspreken dat wanneer een produkt niet goed werkt (door incompabiliteit) je je kaart mag omruilen voor een andere. Vraag dit wel even goed vooraf, ze doen dit lang niet overal. BTW, de driver-ondersteuning van de Xabre is niet verkeerd (op de (officiele Xabre-site valt zelfs Powerstrip te downen).
Link naar reactie
Het heeft zeker zin, je spellen zullen beter gaan draaien. Maar die 4600 wordt inderdaad beperkt door de rest van je systeem. Je kunt dus twee dingen doen. De rest van je systeem upgraden, of een eenvoudiger videokaart kiezen. t'Is maar net hoeveel je wilt besteden. Een Geforce 4ti 4200 64MB, of een Radeon 9500/9000 zou denk ik een betere optie zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...