Ga naar inhoud

probleem installatie ACDSee


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een licentie van ACDSee 4. Toen 5.0 uitkwam heb ik die geïnstalleerd, maar die werkte niet goed. Ik heb toen eerst 4.0 van mijn pc gehaald en het toen nog een keer geprobeerd met 5.0, maar ook toen ging het niet helemaal goed (hij opende niet vanuit een jpg-file, ik moest eerst het programma zelf openen, en daarna de jpg-file). Ik heb toen alle referenties naar ACDSee in het register verwijderd (zonder een backup te maken dus - ja, ik weet het), en opnieuw geprobeerd ACDSee te installeren. Maar nu krijg ik de boodschap: "De configuratiegegevens voor dit product zijn beschadigd". en nu kan ik dus helemaal geen ACDSee meer installeren, hetgeen me zeer spijt, want ik vind het een fantastisch programma. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt, Leo van der Meer.
Link naar reactie
Win versie doet niet ter zake. Je knoeit niet in uw registry zonder kennis van zaken, en zelfs dan maak je nog een kopij voor je eraan begint. Laat de automatische zoekfunktie nogmaals zoeken naar: 1/ JASC 2/ ACDSee Bij detectie alles grondig verwijderen en daarna terug opstarten en opnieuw proberen. Indien niet verholpen, format C: en opnieuw alles installeren. Tenminste als je het prog absoluut wil gebruiken.
Link naar reactie
[quote:864f68cd11="DLiekens"]Win versie doet niet ter zake. Je knoeit niet in uw registry zonder kennis van zaken, en zelfs dan maak je nog een kopij voor je eraan begint. Laat de automatische zoekfunktie nogmaals zoeken naar: 1/ JASC 2/ ACDSee Bij detectie alles grondig verwijderen en daarna terug opstarten en opnieuw proberen. Indien niet verholpen, format C: en opnieuw alles installeren. Tenminste als je het prog absoluut wil gebruiken.[/quote:864f68cd11] Krijg het idee dat je hier en daar wat klokjes hebt horen luiden, maar niet precies weet waar de klepeltjes hangen. Windows maakt [i:864f68cd11]altijd[/i:864f68cd11] een reservekopie van het register, maar de wijze waarop dat gebeurt verschilt van Windows tot Windows. De opmerking "Win versie doet niet ter zake" getuigt dan ook van wel zéér weinig kennis. Het advies verder om "format C: en opnieuw alles installeren" uit te voeren, is beslist het meest geniale advies wat ik op dit forum ben tegengekomen. Het kan dan ook niet anders dan dat je bij een professionele Helpdesk werkt. Daar zou beslist een "sticky" van gemaakt moeten worden! Tja, zolang het ook niet je eigen PC is ...
Link naar reactie
[quote:916d93b664="lvdmeer"]allemaal leuk wel, maar heeft iemand een oplossing voor mijn probleem. liefst zonder formatteren. ik heb alle ACDSee referenties in het register verwijders. de pc loopt verder als een zonnetje. alleen kan ik mijn acdsee niet meer installeren. groet leo[/quote:916d93b664] Als je antwoord geeft op mijn vraag, kan ik ook verder ...
Link naar reactie
Waaom "Win versie doet niets ter zake? ACDSee werkt met alle versies, altans toch de laatste twee ACDSee versies. De manier hoe software geinstalleerd en verwijderd wordt is van groter belang. Zelfs al heeft de software een eigen uninstall: de ervaring leert dat je die best niet gebruikt. Daar lees ik hier niets over. Over een eventuele foutmelding bij het herinstalleren zie ik ook niets. Als ALLE verwijzingen verwijderd zijn: moet het programma opnieuw installeren. Het installatieprogramma *.msi moet ook weggewerkt worden en de benaming daarvan wordt bepaald door Windows. Bij mij is dat bv "563e60.msi" en zit normaal in de Windowsmap. Ik BEN inderdaad de helpdesk, en telefonische hulp lukt mij in 95% van de gevallen perfekt. 5% Mag een format doen of de PC bij mij binnenbrengen. Vermits ik aan de telefoon de tijd neem, de volgende moet maar wachten, is 5% een ZEER laag cijfer. Ga maar eens naar uw leverancier...dan ken je meteen de duur van de wachttijd en de prijs.
Link naar reactie
Ok, we kunnen nu verschillende kanten op. Maar in je eerste bericht zijn me nog een aantal zaken onduidelijk. Je zegt dat je referenties naar ACDSee uit het register hebt verwijderd, maar heb je dat vóór of na het verwijderen van het programma gedaan? En hoe heb je ACDSee verwijderd? Of staat er nu nog een versie van ACDSee op? In principe kan je twee kanten op: 1) Via systeemherstel terug naar een punt toen alles nog correct werkte - mits je systeemherstel hebt "enabled". 2) Zelf denk ik dat het aan een corrupte MSI installer ligt. Opnieuw de Microsoft Windows Installer downloaden\installeren zou wellicht het probleem moeten oplossen, al zou ik eerst de optie systeemherstel proberen. Maar graag nog eerst antwoord op bovenstaande.
Link naar reactie
ik heb het programma eerst verwijderd; daarna heb ik met de opdracht zoek in regedit de verwijzingen naar ACDSee verwijderd. Er staat dus nu geen versie van ACDSee mee op mijn pc, en ook geen verwijzingen meer in het register. ik heb systeemherstel geprobeerd, maar dat levert geen oplossing. als ik ACDSee nu probeer te installeren, dan 'onstaat' er een programma in c:\windows\downloaded installations\{een zeer lang getal met letters en cijfers}\ACDSee 5.0 PowerPack.msi. maar installeren doet-ie niet, want hij komt dan met de boodschap dat de installatiegegevens van dit programma beschadigd zijn. alvast bedankt voor je hulp hartelijke groet, leo.
Link naar reactie
ACDSee 5.msi is het bestand waarmee je het prog installeerd. Bij de installatie wordt automatisch voor windows een Wininstaller aangemaakt, eveneens met de extentie *.msi, maar zonder de benaming ACDSee. Bij mij bv zit dat bestand in de windowsmap onder de benaming 563e60.msi Tot je dat bestand gevonden hebt én verwijderd: ook uit de prullenbak, zal je niets kunnen met je nieuwe versie.
Link naar reactie
in de windows directory kom ik 7 .msi bestanden tegen. 4 in c:\windows\downloaded installations, alle vier hebben de naam van een program dat op mijn pc staat. het 5e is webfldrs.msi, die naam ken ik niet, en die staat in c:\windows\system32; en een WIS4AABF6D55C54779ABF9992016E913A2_1_0_0_0.msi in C:\program files\wise installation wizzard - een idee waar die van is, maar ik durf hem niet zomaar weg te halen. of kan het verwijderen van een .msi file geen kwaad? als ik ACDSee installeer, maakt-ie zelf telkens een .msi bestand aan in c:\windows\downloadedd installaitons. h.g. leo
Link naar reactie
Gaat inderdaad auto. NIETS wegdoen echter als je niet zeker bent. Wanneer je dubbelklikt op die bestanden zou je moeten kunnen zien wat ze precies installeren. Je kan altijd annuleren indien het niet het goede is. Wanneer ACDSee geinstalleerd wordt zie je het wel. Als dat dan toevallig versie 4 is, kan je dat rustig verwijderen. Daarna moet het lukken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...