Ga naar inhoud

Scanner als kopieerapparaat voor brieven?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een scanner. Hoe kan ik als ik snel een ondertekende brief, belastingformulier, etc. wil scannen, zo scannen en opslaan dat ze als identieke kopie uit te printen zijn, ZONDER de hinderlijke papierstruktuur? M.a.w. een gewoon tekstdocument met witte achtergrond en van het zelfde A4-formaat? Zijn die gescande documenten ook op te slaan als .pdf.? Gtz,
Link naar reactie
die laatste vragen moet ik je schuldig blijven, mijn eega is degene die die dingen altijd heel fijntjes uitzoekt. Maar wat jij wilt, tekst inscannen heet OCRscannen, geen idee of dat ding van jou dat doet maar dat valt in te stellen in je software dacht ik. Hopelijk weet iemand anders het antwoord op de rest van je vragen. Wat mij betreft is Photoshop6 een fijn programma. (professioneel)
Link naar reactie
Ja sorry, heb dat bestand ook opgeslagen als jpg en bmp in eerste instantie. Heb dat niet met Omnipage gedaan, ik heb mij daarin vergist. Later kon ik wat ik wilde doen met software van canon zelf, met de zogenaamde "fax-functie" en dan wordt er direct een kopie afgedrukt door de printer. Mét handtekening, en dat is wat ik wilde. Erg handig trouwens, met één klik. Grtz, Analvabeed
Link naar reactie
IEDER document dat bij mij binnenkomt wordt ingescand en opgeslagen. Ik hou reeds jaren geen papierrommel meer bij. Heb ook reeds dikwijls een document terug nodig gehad. Printen dan maar... Ik scan steeds brieven en andere documenten aan 100 dpi, in en heb daarbij drie keuzen: Kleur, Grijsschaal of Zw.Wit Lijntekening. Ik neem steeds voor brieven en docu "ZW Lijntekening" en sla op in *.TIF Soms open en druk ik rechtstreeks af met bv. het eenvoudige Ms Photo Editor, wat meegeleverd wordt met MsOffice. Soms start ik een Word docu en voeg de brief daar in (Invoegen, figuur, uit bestand...) op een uiteraard A4 'tje, pas de grote wat aan en druk op die manier af. Effe experimenteren, kwestie van voor uzelf de snelste manier vast te leggen, en daarna is alles "een fluitje van een cent (euro)"
Link naar reactie
Hoi.., Omnipage is een zgn. OCR- software . Dit is software om bijv. een A4 document of een deel ervan met text eventueel plaatjes, alle alinea's, opmaak, herkennen van de textfont etc. zò in te scannen en op te slaan als een worddocument zodat je em als het ware al kan bewerken als een word/text document, vooral bedoelt dus om grote hoeveelheden text in 1 keer bewerkbaar op te slaan i.p.v. alles over te typen. Helaas herkent nog niet iedere OCR-programma 100% feiloos een gescande document maar Omnipage versie 11 of hoger komt al a/d 95% toe en sommige andere zelfs nog ietsje meer. Je zult dus nog wat moeten corrigeren per A4 blad..., maar dan kan je em daarna wel steeds openen en eventueel bijwerken....., dus txt en/of plaatjes etc. invoegen als bij een gewone word-document...!! Rommel er eerst maar es wat mee om 't door te krijgen.. en kijk of jouw versie alles feilloos inscant...!! Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...