Ga naar inhoud

Pixel probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f7a93520e6="exrollator"]Is dit een stomme vraag of zo? Men reageerd niet echt snel.....[/quote:f7a93520e6]Een stomme vraag is het wellicht niet, anders stel ik er af en toe ook wel... :wink: Maar ik heb de indruk dat het grafisch forum niet zo geweldig veel lezers (en threads) telt omdat (vermoed ik) er niet zoveel mensen grafisch bezig zijn. Zelf werk ik echter met photopaint / Coreldraw en weet dus niets af van die photoshop en die witte pixels ... :-? Enfin: hiermee heb je wel geen oplossing, maar toch al iemand die antwoord ... Ik hoop voor je dat je beide nog wel van iemand krijgt! Veel geluk!
Link naar reactie
Je kunt het ook op de volgende manier doen: Maak een testbestand, 3 x 3 cm 72 DPI rgb, achtergrond transparant. Teken het een en ander in twee of drie kleuren en verander de kleuren naar geindexeerd (windoes pallet als je het voor het web wilt gebruiken). Sla op als gif file, de options normal of interlaced moet je zelf ff uitzoeken Open in Internet explorer et voila, transparant. Greetz Mike
Link naar reactie
[quote:1143bbc0c5="J-P Le Conte"]Open je .gif bestand in photoshop en ga vervolgens naar File>>>Export>>>Gif 89a export. Klik met de puppet op de kleur(en) die transparant wil maken en sla hem opnieuw op. Zo hoort het. Succes! Gr. J-P[/quote:1143bbc0c5] Ik vrees dat je het dan hebt over photoshop 5 J-P.... In PHotoshop 6 zie ik dus het volgende: File>>Export>>Paths to Illustrator....
Link naar reactie
[/quote] Ik vrees dat je het dan hebt over photoshop 5 J-P.... In PHotoshop 6 zie ik dus het volgende: File>>Export>>Paths to Illustrator....[/quote] Helaas, dat ewerkt alleen als je een actief pad hebt getekend. Het gaat hier naar mijn mening om het behouden van transparantie op/in de achtergrond. Uitknippaden en whadever zijn hier niet aan de oorde. Greetz mike
Link naar reactie
Helaas heeft de manier van Mike me ook niet geholpen... Nu heb ik dus tijdelijk het probleem zo opgelost dat ik de achtergrond van het plaatje dezelfde kleur heb gegeven als die van de website... maar het moet toch beter kunnen? Wanneer ik nl. een "vrij drukke" achtergrond heb dan valt dat moeilijk te verdoezelen en om nu steeds met de hand de overtollige witte pixels weg te halen daar gaat teveel tijd in zitten en is toch wel knullig.... Mike...wat is een actief pad? Je hebt wel goed begrepen wat het probleem is overigens. Het verschil van normal of interlaced is me ook nog niet geheel duidelijk behalve dat ik zie het het een zwaarder weegt dan het ander. nou, groetjes maar weer!
Link naar reactie
Hoi exrollator, Waarschijnlijk staat je plaatje op de layer genaamd "Background" die ook gelocked is. Een snelle manier om dit om te zetten in PS6 gaat volgens mij zo: * Schakel de mode om naar RGB. (Als dit nog niet het geval is). * Kopieer je layer * Gooi de background layer weg * Selecteer al je witte pixels met de magic wand tool * delete je selectie * Ga nu naar "Opslaan als..." en kies voor GIF. Photoshop geeft nu zelf al aan dat het om een transparante GIF gaat en vinkt ook het vakje aan Transparant. (Mocht dit niet het geval zijn... gewoon zelf even aanvinken) Et voilà..... een transparante GIF Grtz Grimmie
Link naar reactie
Hoi Grimmie ik heb geen problemen met gelockte backgrounds... (toch ff gechecked... maar zoals ik al dacht niet gelocked.. heeft ook niets met mijn vraag te maken denk ik) Ik heb last van overtollige witte pixels na het opslaan als transparant gifje... Wat ik doe is het volgende ik maakte een plaatje: new >> 100X100 pixels >> resolutie 73 >> background transparant. Dan ga ik daarin werken maak verschillende lagen enz. en wanneer ik klaar ben sla ik het op als volgt: File >> Save For web >> Gif 32 dithered met transparency >> OK. Wat er dan gebeurt is me een raadsel... om het plaatje staan witte overtollige pixels... Die steken dan heel lelijk af bij een donkere achtergrond, daar wil ik dus vanaf. Groetjes maar weer.
Link naar reactie
beste exrollator, Als je de mogelijkheid hebt zet je (mislukte) logo ff op een site en verwijs er naar zodat we hem er af kunnen halen. Dan kunnen we proberen en kijken wat er mis is gegaan. Uiteraard ga ik er vanuit dat niemand misbruik maakt van je logo. Ontdanks dat we elkaar slechts virtueel kennen en niet in het dagelijks leven lijkt het mij een kwestie van vertrouwen. BTW het kan ook met een test voorbeeld bestandje. Greetz bye mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...