Ga naar inhoud

Affiche maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet een affiche maken voor een fuif. Nu zou ik wat tips willen en vooral voorbeelden. Ik ben zelf nog nooit naar een fuif geweest en bekijk die affiches dus ook nooit. Ik ga het maken met CorelDRAW 11. Ik wil tips zoals: hoe de kleuren verdelen (ik denk max 2 à 3 kleuren om kosten te besparen bij het laten drukken) , welke + grote van de lettertypes, waar de sponsors zetten, werken met achtergrond of niet, ... Alvast bedankt.
Link naar reactie
voor wie moet je het affiche maken: heeft die persoon/instelling al een eigen logo/flyer/folder of huisstijl waar je je aan moet of kan houden voor de herkenbaarheid? is het voor de hele wereld bedoelt of voor een select gezelschap? waar en hoe wordt het verspreid......etc etc.... in ieder geval zorgen dat de 6w's erop staan: wie, wat, waar, wanneer, waarom en wieviel (wat-kost-het)
Link naar reactie
je kan eens op een site kijken van een organisatie die zich met feesten bezig houdt. ID&T bijvoorbeeld. mijn tip: sex verkoopt; een afbeelding van een dame met veel "cleavage" doet al wonderen. Dan nog een paar afbeeldingen die te maken hebben met het thema van het feest en je bent er... Is er geen thema zoek je gewoon een afbeelding van bezoekers van een party en gebruik je die. succes! t. ps laat ff het eindresultaat zien!
Link naar reactie
En wie zegt, dat het affiche op voorhand rechthoekig moet zijn. In de vorm van een trapezium of gewoon rond trekt ook eerder de aandacht. Gezien de aard van het feest zou ik uitgaan van felle kleuren. En niet te veel afbeeldingen en thema's. Eenvoud siert de mensch en ook het affiche. Mogelijk kun je nog een sponsor vinden die in ruil voor naamsplaatsing wat terug wil doen, bijv. een drukkerij. Succes in de strijd en ook ik ben nieuwsgierig naar het eindresultaat, Jan K.
Link naar reactie
Er is geen thema, dat is juist het probleem. En een achtergrondfoto van fuivende mensen vind ik wel een goed idee, maar dan zou het een affiche in meerdere kleuren moeten zijn. Ik mag geloof ik max 3 kleuren gebruiken. Sex verkoopt wel ja, maar het is wel een schoolfuif, weet niet of men dat leuk zou vinden... Ik had gedacht aan een zwarte affiche met witte letters. Nu zoek ik een tutorial en/of plug-in om een effect te krijgen dat de letters uitgesneden zijn. Wel rekening mee houden dat ik max 3 kleuren mag gebruiken. Er moeten veel sponsors op staan, dat is m'n grootste probleem om die te schikken. Als ik (een) tekening(en) gebruik, wat zou ik er dan opzetten? Vanavond om 8-9 uur begin ik met een voor-ontwerp, alleen zou ik graag nog wat idees willen. [EDIT] [b:ed354ca0fe]Ik zoek dringend zo'n plug-in om een snij-effect te hebben[/b:ed354ca0fe], zoeken naar "cut plug-in" met google gaf me de verkeerde resultaten...
Link naar reactie
Bedankt voor de massale reactie voor die plug-in, maar het is niet meer echt nodig. Hoewel ik er toch nog in geinteresseerd ben. Ik heb een klein voorbeeld van de affiche en zoek nu een host waarop ik snel, simpel en gratis een kleine versie van de affiche op kan zetten. Ik zou willen weten hoe dat zit met het betalen per kleur in een drukkerij. Is dat dan echt per kleur, of worden de verschillende donkertes en lichtes als 1 kleur gezien? Zodra ik een host heb laat ik de affiche zien zodat ik erachter kan komen hoeveel kleuren het is.
Link naar reactie
Teacher zit vol met verassingen! :wink: Gr. J-P Ik zou als ik jouw was idd een combo maken van wat mooie plaatjes. Vaak helpt het om gezamelijk een zelfde filter toe te passen op de plaatjes. Maar dan zou ik het eerder in mogelijkheden zoeken qua kleur. Verder zou ik mooie lettertypes downloaden om toe te passen om het geheel een beetje opvallend te maken. Gebruik teksten ook in het groot als achtergrondlaag in een transparante instelling. Ben wel duidelijk en informatief! Succes! Gr. J-P
Link naar reactie
Op dit moment denk ik eigenlijk al te weten wat ik zal maken. Ik had gedacht aan een gebarsten achtergrond, met de teksten op de verschillende stukken. Ik heb echter problemen om een gebarsten achtergrond te maken (zie [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=423558#423558[/url]). De letters heb ik zelf getekend, geen enkele letter is hetzelfde. Die transparante tekst in het groot op de achtergrond is een optie, maar dit valt nog te bezien of dit nog zal passen op een gebarsten achtergrond.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...