Ga naar inhoud

Transparant in Publisher


anoniem

Aanbevolen berichten

:o Wie kan mij uitleggen hoe ik een afbeelding met een transparante achtergrond in publisher krijg. FF uitleggen: Bv ik maak in Photo-shop of Paintshop een vrijstaante afbeelding. Die sla ik op als GIF en wil die vervolgens en Pub. plakken. Mooi niet !! want ik krijg géén transparante achtergrond. Wel een wit kader met de betreffende afbeelding. Dus ook niet wanneer ik via de werkbalk naar dat verfpotje ga een kies voor 'geen achtergrond'. Ik heb het ook geprobeerd met andere formaten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie ? :x Gr. Drifter
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb hier Publisher 2002 en daarmee kan ik zonder problemen een gif met een transparante achtergrond krijgen. Thuis heb ik Publisher 98. Ik zal ook in deze versie eens proberen. Ik gebruik PaintShop Pro 7 en als ik een gif met een transparante achtergrond wil maken, zit ik altijd te klungelen met de instellingen bij het opslaan van het gif bestand. Kan het wellicht een instelling zijn bij het opslaan van het gif bestand? Probeer eens of het wel goed gaat in PowerPoint (als je dat hebt). Gebruik je in Publisher de optie Invoegen > Figuur > Uit bestand? Wim.
Link naar reactie
[quote:f84ba42be4="Drifter"]Ik heb het ook geprobeerd met andere formaten, maar ik krijg het niet voor elkaar[/quote:f84ba42be4] Voor zover ik weet kan alleen een gif een transparante achtergrond hebben. Als je je gif exporteert zou je moeten kunnen een kleur kiezen voor transparante achtergrond (met pipet). Dan opslaan en dan zou het moeten lukken.
Link naar reactie
[quote:53b1a4e449="juul"]Voor zover ik weet kan alleen een gif een transparante achtergrond hebben.[/quote:53b1a4e449] Het Windows Metafile (WMF) formaat kan ook een transparante achtergrond hebben. Ook hiermee kan Publisher overweg. Het lijkt mij haast dat het wat met de instellingen van het gif-formaat te maken moet hebben. Welke versie van Publisher gebruik je trouwens? Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...