Ga naar inhoud

Problemen met kleur echtheid


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Digital IXUS van Canon. Het volgende probleem doet zich voor. Wanneer ik een foto heb gemaakt en deze vervolgens (onbewerkt) via de online service van de Hema laat afdrukken, constateer ik kleurafwijkingen met het origineel. D.w.z. op mijn camera zelf, mijn monitor en T.V. beeld zien de kleuren eruit zoals ze er ongeveer uit moeten zien. Echter de afdruk vertoont een groot verschil in kleurechtheid. (Blauw van helder zwembadwater wordt er groen/blauw en is bovendien donkerder.) Is dit een meer voorkomend probleem en zo ja wat valt er aan te doen... Ik heb ook gedacht dat mijn monitor misschien niet goed de kleuren weergeeft zoals ze horen te zijn.... Misschien een ander kleurprofiel gebruiken.....???
Link naar reactie
[quote:45749c0de4="katrien"]de afdrukken via een afdruk centrale..bv hema, kruitvat ed... nemen vaak van alle ingestuurde opnamen een gemiddelde kleur. Dus niet elke foto wordt appart gelezen en ingesteld, daarvoor moet je naar de vakfotograaf. Stuur de foto's maar eens naar 3 verschillende centrales en je krijgt 3 verschillende kleuren foto's.[/quote:45749c0de4] Hoi ik heb pas mijn foto's laten afdrukken van de canon a40 bij foto quelle en ze waren perfect.dus probeer het daar eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...