Ga naar inhoud

photoshop 7 installatie


Aanbevolen berichten

Ik gebruik al langere tijd Adobe's Photoshop versie 6.0 en wil nu deze vervangen door PhotoShop7 (NL volledige versie) Mijn vraag is nu of ik de nieuwe versie simpel over de oude kan installeren of dat de oude eerst moet worden verwijderd. In dat geval kan ik verwijderen via conf.scherm windows>software etc of gebruik maken van de verwijder optie van PS6 zelf. In beide gevallen worden erg veel bestanden verwijderd en vrees ik dat ook "common files" met mijn Home versie 4.0 van photoshop alsmede van acrobat reader en erger nog mijn (echte) acrobat worden gewist. Ik deed een loze verwijderaktie met cleansweep en vond daarin diverse files genoemd die mij aan die andere adobe programma's deden denken ! Natuurlijk kan ik imagefiles maken van mijn partities en ik gebruik ook regelmatig SecondChance maar dan ben ik in alle gevallen weer terug bij af, namelijk versie 6 en ik wil naar 7 Alle boeken over PS7 die ik heb ingezien,vermelden zo'n upgrade niet (de meeste melden trouwens niets over de installatie) dus bij deze nodig ik een iegelijk uit die meent hierover iets zinnigs te kunnen zeggen dat hier te doen waardoor mij hopelijk een boel geknoei kan worden bespaard. Misschien hebben anderen er ook iets aan. Mijn dank is groot gigobert
Link naar reactie
Betreffende 7 weet ik het niet maar hier draait al sinds een eeuwigheid versie 5 en 6 naast elkaar..... Dus voor het installen van versie7 even een nieuwe map aanmaken in de adobe map en die noem je Photoshop7 oid. Je kan dan nog altijd teruggaan als je het ff niet weet te vinden in de nieuwe versie en je moet toch je werk afmaken. Pas als je helemaal gewend bent aan de nieuwe verwijder je de oude.(of niet)
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp heb je nu een volledige versie van ps6 en daar wil je een volledige versie van ps7 over heen installeren?? Waarom niet de upgrade van 7 kopen dan? Ik heb zelf een abonnementje van adobe, en grade al up vanaf versie 5...gaat altijd probleemloos. Ik vraag me af waarom zou je 6 eerst willen verwijderen?
Link naar reactie
Tja, ik denk dat naast elkaar geen probleem zal opleveren ware het niet dat ik niet zo erg ruim in HD ruimte zit. Tegenwoordig is 80mb niks maar ik doe het nog voor 20. Desondanks bedankt voor de goede suggestie om eerst naast elkaar te werken en aldus de beslissing voor me uit te schuiven. Waarom een volle 7 over mijn 6 versie? Soms is er op zo'n schijnbaar onlogische situatie (een 7 update ligt inderdaad meer voor de hand) een simpele verklaring; o.a.deze versie 7 maakt deel uit van een stukje erfenis (samen met wat andere computerspullen) die mij zijn toegedicht. Blijft toch de vraag aan alle experts hoe ik , al dan niet later, de 6 kan verwijderen zonder risico.
Link naar reactie
Mijn vraag is waarom je niet op internet gaat nazoeken wat nou de verschillen zijn tussen PS 6 en 7, en op basis daarvan beslist of je 7 echt wel wilt installeren. Het lijkt mij echt een vooruitgang, PS7 kan bestanden van PS6 prima herkennen denk ik toch en je krijgt er alleen maar functies bij. Dat je een hele versie over een andere zet, maakt niet uit; wat er al staat, zal hij overslaan of overschrijven. En daarmee bedoel ik niet al het werk dat je al hebt gemaakt, dat blijft natuurlijk gewoon staan. Let er wel op of je brushes hebt die misschien niet goed meegaan, al denk ik dat dat ook prima zal lukken. Om ze nou naast elkaar te gaan draaien...dat vind ik júist om problemen vragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...