Ga naar inhoud

photoshop en moiré effect


Aanbevolen berichten

ik gebruik naast psp soms photoshop versie 6 NL hierbij kan ik nergens vinden hoe ik moiréeffecten kan wegwerken zoals soms ontstaan na scannen van tijdschrift artikelen of plaatjes. Ook de help en zoekopdrachten geven geen enkel referentie op dit onderwerp. Het gekke is dat bij een simpele adobe-photoshop-home versie 4 wel simpel iets tegen dit effect is op te zoeken en dat de functie ook daadwerkelijk ook werkt. Zie ik soms iets over het hoofd bij photoshop6 ?? Dank voor elke suggestie
Link naar reactie
dank gerben voor je reactie .ik zal die tip zeker gebruiken. Echter de vraag was, uitgaande van een aantal afbeeldingen die reeds zijn gescanned en duidelijk moiré hebben, hoe ik die met photoshop weg krijg als bewerking. Met psp en zelfs adobe photoshop home versie is dat erg eenvoudig en duidelijk aangegeven maar versie 6 van photoshop laat me eindeloos zoeken naar die functie zonder resultaat. dus hoe moet dat in PS6 ??? gigobert
Link naar reactie
dank voor alle reacties; ik kom er zo wel uit, ook voor nieuwe scans dank zij de tips. ik blijf het echter stom vinden dat het opheffen van moiré effecten niet wordt vermeld in PS6; diverse andere programma's w.o. adobe's eigen photoshop home versie kennen zo'n functie wel. Enfin, met gaussian blur werkt het enigszins maar m.i. toch niet zo goed als met de aparte functie hiervoor in psp gigobert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...