Ga naar inhoud

Verbrand alle JPG's?


Aanbevolen berichten

[url]http://www.burnalljpegs.org/[/url] vertelt het gehele verhaal tot nog toe. JPG is een gepatenteerde standaard en gaat mogelijk geld kosten. Moesten we dit eerst al doen voor het GIF formaat, nu wordt ook JPG het slachtoffer van een hebberige patent-houder. Betekent ook dat JPG verdwijnt als een ISO standaard. Weet iemand al enkele goede opvolgers? En wat is jullie mening over deze [beep]zooi?
Link naar reactie
Volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Iedereen gebruikt toch ook nog steeds gif? Het zijn hoogstens de software fabrikanten, die iets moeten gaan betalen. Verder is het nog maar de vraag of het ze lukt. Ze hebben maar een deel van de jpeg patenten. Vervanging? Die is er al in de vorm van PNG, royalty free en open source. Ontwikkeld na de toestanden rondom gif, of eigenlijk lzw compressie.
Link naar reactie
Dit is al een paar dagen aan de gang. Ik denk dat de moderator maar eens work-shop Alex op zijn vingers moet tikken dat zo'n link, naar mijn mening, niet toegestaan is. Ik krijg er zo zachtjes aan behoorlijk de pest in dat bij elke discussie in dit forum mijn D.A.P. aanschiet met de vraag of Bannar.exe geladen moet worden. :( Ongevraagde spam!! [u:5634b5f4bd][/b]moderator doe er eens wat aan!?[b][/u:5634b5f4bd] Groetjes Nico
Link naar reactie
[quote:c8605f4b18="Workshop Alex"][url]http://www.burnalljpegs.org/[/url] vertelt het gehele verhaal tot nog toe. JPG is een gepatenteerde standaard en gaat mogelijk geld kosten. Moesten we dit eerst al doen voor het GIF formaat, nu wordt ook JPG het slachtoffer van een hebberige patent-houder.[/quote:c8605f4b18] In principe hebben ze groot gelijk. Ze hebben het recht op JPEG. --> Lijkt wel KPN-strategie. Eerst iedereen gebruik laten maken van dit formaat en er dan geld voor vragen. [quote:c8605f4b18="Workshop Alex"] Betekent ook dat JPG verdwijnt als een ISO standaard. Weet iemand al enkele goede opvolgers?[/quote:c8605f4b18] PNG? [quote:c8605f4b18="Workshop Alex"]En wat is jullie mening over deze [beep]zooi?[/quote:c8605f4b18] Het gaat alleen om het creeeren van JPEG bestanden waarover royalties betaald moeten worden. Ze willen vooral royalties gaan vragen voor het gebruik van jpeg-bestanden in mobiele apparaten zoals mobiele telefoons en digitale camera's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...