Ga naar inhoud

gekantelde rechthoeken 'echt recht' krijgen onder Photoshop


Aanbevolen berichten

als je een rechthoekige afbeelding hebt dat in z.n geheel wat is 'gekanteld' of 'gedraaid', zeg maar een graad of wat hoe krijg je zo'n plaatje onder photoshop weer zeg maar 'echt' loodrecht horizontaal ? zo'n 'gekantelde' afbeelding waar ik het over heb krijg je bv. als je rechtoekige plaatjes inscand. het resultaat is dan wat gedraaid 1 of 2 graden.. ik las erguns een heel tijd geleden dat het onder photoshop zelfs heel makkelijk 'automatisch' kan worden gecorigeerd. nu is de vraag, hoe ? ik heb zelf al de "rotate clockwise/counter clockwise" geproberrd maar dat doet het um niet helemaal. je kan alleen 'hele graden' gebruiken. maar als je plaatje maar een 3-kwart graad gekanteld is, krijg je um met hele graden niet recht :( hoe pak ik dit aan ? AuMH
Link naar reactie
Wanneer je de linealen tevoorschijn haalt ( Window>>>show rulers.) Kun je uit de linealen hulplijnen slepen. Ga met de muis op een lineaal staan, hou de knop in en sleep naar het plaatje toe. Je neemt nu een rechte lijn mee naar het plaatje wat je op de juiste plaats kan los laten. Hier heb je iig een hulpje aaan bij het roteren. Gr. J-P
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...