Ga naar inhoud

Kan ik een rontenfoto scannen?


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb een probleem. Ik heb hier een rontgenfoto welke ik op de computer wil zetten. Als ik hem scan zie ik echter alleen een zwart vlak. Het is toch ook mogelijk dia's te scannen?Dan moet dit m.i. ook mogelijk zijn met rontgenfoto's. Ik heb hier ook niet zo'n lichtbak waar ze normaalgesproken zo'n foto voorhangen.als ik die had zou het simpel zijn,want dan kon ik er een gewone foto van maken. ik hoop dat iemand een oplossing weet! (P.s.Het betreft een foto van een lasnaad). Alvast bedankt.Gr.Mark.
Link naar reactie
Pff,das zeker niet nee! Zal in elk geval met mijn HP'tje niet lukken. Dan moet ik naar een andere manier op zoek. Heb net geprobeerd met mijn digitele camera een foto te maken,maar dat was ook geen succes. Ik hield de camera tegen de rontgenfoto aan. De foto vertoont nu een witte streep,door de flits. Ben er niet zo blij mee,want die foto moeten ze terughebben,vandaar.
Link naar reactie
Ik op een tweetal oplossingen voor dit probleem: 1. Hand achter de rontgenfoto een lichtbak, maak vervolgens met een camera een afbeelding hiervan. Kwaliteit is redelijk en zeer snel te maken. 2. Hiervoor heb je een scanner met Doorzicht mogelijkheid voor nodig. bv Afga Arcus II. Ik ben bang dit dit vrij dure scanners zijn. Het scannen van grote afbeeldingen gaat de hobbysfeer te boven, dus de scanners die dixon verkoopt voldoen in de meeste gevallen niet. Als het maar om een foto gaat is een goedkopere oplossing om deze foto bij een grafisch serviceburo te laten scannen. Het kost een paar tientjes maar dan is het wel goed gedaan. Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen. Suc6, Jeroen
Link naar reactie
Misschien denk ik te simpel, maar op een gewone flatbed scanner zou dit toch moeten kunnen? Veel scanners hebben een zwart gekleurd deksel. Dus zul je een of enkele vellen wit papier tussen rontgenfoto en deksel moeten leggen. In je scansoftware kun je eventueel nog wat instellen aan gevoeligheid.
Link naar reactie
Je kunt ook eerst een contact afdruk laten maken en die inscannen. Probleem is alleen dat het maken van een goede contactafdruk op c.a. A3 of A4 formaat best kostbaar is. Als de roïntgenfoto nog groter is wordt het nog moeilijker want je scanner is waarscheinlijk A4. Lichtbak en een foto maken lijkt mij. Truuke als je geen licht bak hebt: Blindeer een raam (zonkant) en laat een venster voor de r-foto uitgespaard, maak diverse foto's met verschillende belichtingstijden en werk me een statief. Ojh ja plak bij heel helder weer een dun stuk papier tussen het raam en de R-foto (werkst als difusor) Greetz mike
Link naar reactie
Mijn scanner heeft wel een wit deksel,maar het lukt echter niet. En het is maar een kleine foto.Hij is ongeveer 30 cm breed en 15 cm hoog.Ik denk dat ik het beste langs een grafisch adviesbureau kan gaan ja. Heb dus al een foto gemaakt met flitser.De foto vertoond nu een witte plek.Gelukkig op een lege plaats!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...