Ga naar inhoud

canvasgrootte in Photoshop 7


Aanbevolen berichten

Als ik in Photoshop 7 ctrl + alt indruk en vervolgens op het + of - teken dan wordt de afbeelding groter resp. kleiner maar de canvasgrootte blijft gelijk. Als ik op ctrl + 0 druk komt de afbeelding midden in het canvas te staan zodat ik 'm niet meer even makkelijk kan verslepen. In Photoshop 6 ging dat allemaal perfect, met ctrl + alt ingedrukt paste het canvas zich altijd automatisch aan bij de grootte van de afbeelding en met ctrl + 0 kwam de foto keurig midden op het beeldscherm en niet midden in het canvas. Weet iemand hoe dit komt en wat eraan te doen is? Ik wil dus de afbeelding groter of kleiner maken zonder dat ik het canvas te zien krijg. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Loenams.
Link naar reactie
[quote:02fc8b482b="loenams"]Kleine wijziging: Als ik in Photoshop 7 [i:02fc8b482b][u:02fc8b482b]de zoom-tool [/u:02fc8b482b][/i:02fc8b482b](Z) gebruik en daarna ctrl + alt indruk en vervolgens op het + of - teken dan wordt de afbeelding groter resp. kleiner maar de canvasgrootte blijft gelijk. Als ik op ctrl + 0 druk komt de afbeelding midden in het canvas te staan zodat ik 'm niet meer even makkelijk kan verslepen. In Photoshop 6 ging dat allemaal perfect, met ctrl + alt ingedrukt paste het canvas zich altijd automatisch aan bij de grootte van de afbeelding en met ctrl + 0 kwam de foto keurig midden op het beeldscherm en niet midden in het canvas, ongeacht het gebruik van de zoom-tool. Weet iemand hoe dit komt en wat eraan te doen is? Ik wil dus de afbeelding groter of kleiner maken zonder dat ik het canvas te zien krijg. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Loenams.[/quote:02fc8b482b]
Link naar reactie
[quote:c34bbc9c36="Hent"]ik ken je techniek niet, nooit gebruikt, maar zoek anders eens op 'shortcut' in de helpfile van photoshop...staan zat keyboardcommando's...[/quote:c34bbc9c36] Heb ik gedaan, levert niets nieuws op. De shortcut alt + ctrl ingedrukt houden en vervolgens het + ofwel - teken werkt aanvankelijk precies volgens de bedoeling maar als je dan de zoomtool gebruikt passen canvas en afbeeldingsgrootte zich niet meer aan elkaar aan. In dat geval komt bij ctrl + 0 de afbeelding ook midden in het canvas te staan en niet midden op het scherm. Probeer maar. Als het bij niemand anders zo is moet ik Photoshop 7 misschien een keer opnieuw installeren.
Link naar reactie
ik doe altijd gewoon alt en klikken met de zoomtool geslecteerd, dan zoom je ook uit...scheelt weer rechts klikken en menu gebruiken... dus als ik je goed begrijp, eerst heb ik de afbeelding verkleind, en dan met de zoomtool geslecteerd, en ctrl-0 in te toetsen gaat het beeld terug naar fit-on-screen...waarbij de afmetingen en plek van afbeelding en canvas niet veranderd, alleen zoomt ie... en wat jij wilt is image>trim....met een sneltoets...?? Ik weet niet of je in photoshop sneltoetsen zelf kunt aanmaken, moet (lijkt mij) wel kunnen via een plugin maker...
Link naar reactie
[quote:5e2cc27e5a="mike leroi"]Heel raar maar bij mij(n) op de PC werkt ctrl+alt+(+) gewoon. Weer een nieuw raadsel.[/quote:5e2cc27e5a] Er is misschien een misverstand: bij mij werkt die sneltoetscombinatie ook [i:5e2cc27e5a]totdat ik de zoomtool gebruik[/i:5e2cc27e5a]. Dus: vergroot/verklein de afbeelding een paar keer met ctrl+alt en het teken +/-, selecteer dan het zoomgereedschap (Z) en gebruik dat, klik vervolgens op ctrl+0 en [u:5e2cc27e5a]bij mij [/u:5e2cc27e5a]komt de afbeelding dan [i:5e2cc27e5a]midden in het canvas [/i:5e2cc27e5a]te staan en niet meer gewoon [i:5e2cc27e5a]fit on screen [/i:5e2cc27e5a]midden op het beeldscherm. In Photoshop 6 was dat geen enkel probleem. Als dat in jullie Photoshop 7 ook geen enkel probleem is ligt het dus aan mijn software. Dat is eigenlijk het enige wat ik graag wil weten. bij voorbaat dank. Loenams
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...