Ga naar inhoud

A5 clubblad maken


Aanbevolen berichten

BaZzz schreef: --------------------------------------------- QuarkXpress of Adobe Indesign, beide zijn gemaakt om boeken en bladen te kunnen opmaken. Natuurlijk doen [b:c2c135c4af]wij[/b:c2c135c4af] daar ook huistijlen en brochures en andere zaken mee :smile: --------------------------------------------- [b:c2c135c4af]?????????????????????????????[/b:c2c135c4af]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Er zijn héél veel programma's te koop die dit schitterend kunnen. Maar je kunt dit ook met je bestaande tekstverwerker. Het is vaak wel even studeren op de mogelijkheden. Maar voor eenvoudig clubblad is dit vaak wel de oplossing en je hoeft geen extra uitgaven te doen die de clubkas plunderen. Groetjes Nico.
Link naar reactie
[quote:7430bb0f65="N. van Treuren"]Er zijn héél veel programma's te koop die dit schitterend kunnen. Maar je kunt dit ook met je bestaande tekstverwerker. Het is vaak wel even studeren op de mogelijkheden. [/quote:7430bb0f65] Is een textverwerker ( ik pak ff msword uit het officepaket als voorbeeld) niet een beetje te basic voor de opmaak van een blad ) Ik zou eerder zeggen probeer het meteen goed en ga aan de slag met Quark Xpress of andere opmaak programma's. Als ik een opdracht krijg voor een folder ofzo, maak ik het in Illustrator. Dat gaat dus prima, alleen is het niet echt HET programma voor opmaak van bladen. Toch is het maar net waar je het liefste mee werkt. Quark is ook veel minder zwaar voor je pc.. Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:475f5cb162]Is een textverwerker ( ik pak ff msword uit het officepaket als voorbeeld) niet een beetje te basic voor de opmaak van een blad ) [/quote:475f5cb162] Beste J.P. Je hebt volkomen gelijk als je een kwalitatief hoogwaardig blad wilt maken! Ik wil de vragensteller een simpeler oplossing aanreiken. Voor een simpel basic clubblad kan volgens mijn bescheiden mening met een goede tekstverwerker. Groetjes Nico. :P
Link naar reactie
Ikzelf maak onder andere een clubblad op A5-formaat in Pagemaker 6.5 De pagina's worden opgemaakt op A5-formaat waarna het programma volledig automatisch de indeling maakt op A4-formaat. Enige voorwaarde is dat je werkt met een veelvoud van vier pagina's anders wordt het een rommeltje. Vervolgens print ik het bestand naar de printerdriver van een copyservice (aan lpt1) waardoor een prn-bestand ontstaat. Dit zet ik op cd waarna een perfecte afdruk wordt gemaakt. Foto's zien er prachtig uit. Als je de boekjes dan laat vouwen, nieten en schoonsnijden krijg je een prachtig resultaat... Oh, ja: door er een prn van te maken sluit je automatisch alle lettertypes en dergelijke in. Krijg je daar ook geen conflicten mee.
Link naar reactie
Als je wilt knallen, dan heb je een DTP-er nodig. No doubt. Maar als je gewoon een blaadje op A5 wilt maken dat je via een niet-kleuren-laserprinter of mogelijk zelfs kopieerapparaat vermenigvuldigt, dan kan menig tekstverwerker het ook. WordPerfect (Corel) kan dit al sinds 1845 compleet met inslagschema en veel controle over opmaak en plaatsing van afbeeldingen. Word kan het pas echt sinds de laatste versie, dus boekje met inslagschema. Maar veel mensen blijven problemen houden met de opmaak van Word-documenten die vaak grillig kan zijn. mvrgroet Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...