Ga naar inhoud

premiere 5 herkent codec niet


Aanbevolen berichten

ik werk op 2 pc's aan een filmproject. het beeldmateriaal is gecaptured met een pinnacle dc10+ capturekaart en opgeslagen als .avi met de dc10+codec. Het editten gebeurt in premiere 5.0. Mijn probleem is nu dat premiere de codec alleen herkent op de pc waar de capturekaart in zit... op de andere pc krijg ik de melding "unknown format" wanneer ik een avi'tje in een project probeer te openen. Windows media player kan de avi's echter gewoon op beide pc's afspelen... wie heeft de oplossing?
Link naar reactie
Vraag hoort eigenlijk in multimedia enz, maar ik was hier nu toch... Je zult op de andere pc een mjpeg codec moeten installeren. Welke doet er niet zo toe als het maar mjpeg is. Voor het puur uitlezen van de avi's kan je nagenoeg iedere demo gebruiken maar bij het opnieuw wegschrijven in mjpeg zullen 9 van de 10 demo codec's een logo in de video plaatsen , om dit op te heffen zal je de betaalde variant van de codec moeten kopen, let op! door een betaalde codec te kopen verdwijnt niet het logo uit al reeds gemaakt materiaal, dat zit er ingebakken en is niet meer te verwijderen. Een goede en snelle MJPEG codec is bv. de Pegasus PIC video codec: http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm Voorheen was deze codec volledig gratis bij persoonlijk gebruik,je kon dus op de website een gratis serial krijgen, wellicht dat je met Kazzaa nog een oude versie kunt vinden inclusief serial, "oud" is overigens pas 1 jaar geleden. Denk er tevens ook om dat je de mjpeg codec niet installeerd op het systeem waar de dc10 inzit, deze heeft nl al een hardware mjpeg codec en conflicten zullen het gevolg zijn. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-28 04:25 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...