Ga naar inhoud

lijn tekening


Aanbevolen berichten

Met Paint Shop Pro of Photoshop kun je lijnen dunner maken na het scannen. Daar zijn wel wat trucjes voor. J-P Le Conte heeft een keer in de C!T een tutorial over tekenen en dan inscannen gegeven. Die kun je nazoeken, daar stond t ongeveer in. Om kort te zijn: scan hem in, haal hem door het tekenprogramma heen: Ga spelen met de instellingen van [contrast] en [helderheid]. Als je het contrast hoger zet en ook de helderheid, worden de lijnen dunner. Zijn ze daarna rafelig, zoek den de [Gaussian Blur] (Gaussiaanse Vervaging) op en stel deze in op 0,5 of iets lager. Dan krijg je weer een beetje zachte randjes eraan.
Link naar reactie
Hmmm, hier haak ik even op in met net het omgekeerde probleem. Ik heb een tekening met daarin haarscherpe zwarte en rode lijnen. Deze lijnen zijn ongeveer 2 pixels breed. Ik wil nu eigenlijk de zwarte lijnen iets dikker maken. (Bijv. 4 pixels) en de rode lijnen iets dunner (Bijv. 1 pixel). Ik werk met Photoshop 6. Kan iemand me helpen? Grtz Grimmie --- P.S. Ik heb het forum doorzocht op een evt. redelijk eerder geposte uitleg, want het lijkt me dat dit al eens eerder iemand gevraagd heeft, maar heb niets kunnen vinden. :sad: [ Dit Bericht is bewerkt door: Grimmie op 2002-03-11 09:44 ]
Link naar reactie
Sorry maar ik heb laatst een heel stuk getyped waar ik ongeveer zo'n 20 minuten op heb gezeten. Toen ik op de knop "Plaats bericht" klikte, was het forum weg. Ik kon nergens meer iets terug vinden van het forum. Het spijt me maar ik ga niet nog eens dat hele verhaal uitleggen. Ik zou zeggen...koop een goed boek! :wink: Gr. J-P
Link naar reactie
Lieve Bea, Als je geholpen wil worden dan doe ik dat natuurlijkk graag. Alleen kom ik grof tijd tekort om elke vraag stap voor stap uit te leggen. Ik zou zeggen, als je Photoshop hebt dan wil ik je best per telefoon ff een lesje geven in Photoshop. Wanneer je op zaterdag middag ff belt zal ik je helpen. Gr. J-P 06-17234688 Sorry maar ik baalde gewoon van de situatie dat ik voor niks zo'n verhaal heb zitten typen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...