Ga naar inhoud

foto's op website


Aanbevolen berichten

In welk formaat of bestandstype kan ik het beste de foto's voor op mijn website opslaan, zonder dat er veel kwaliteitsverlies plaats vind? Foto's hebben al snel een veel te lange laadtijd en als ik ze in jpeg formaat opsla onder een lagere kwaliteit is dit meteen aan de afbeelding te zien, de foto's worden dan meteen onduidelijk.
Link naar reactie
/me sluit zich geheel bij teacher aan en merkt aanvullend op dat als vuistregel genomen kan worden: JPG voor foto's en GIF voor tekeningen en grafieken. JPG is niet zo scherp maar behoud alle kleuren (belangrijk voor een foto) GIF is bere scherp, maar reduceert de kleuren tot 256 (dodelijk voor een foto, maar handig voor een tekening) Nog een kleine wetenswaardigheid: JPG verliest generatie na generatie steeds een klein beetje kwaliteit, GIF doet dat niet. _________________ My name is Bond! Consumenten Bond! [ Dit Bericht is bewerkt door: Gooly op 2002-03-04 22:24 ]
Link naar reactie
Gebruik je Paint Shop Pro, dan kun je, als je als JPEG opslaat, in het Opslaan-menuutje op 'opties' klikken. Je krijgt een schuifbalkje met de hoeveelheid compressie. Standaard staat die heel hoog, maar je kunt hem naar 1 of 2 zetten. Dit scheelt aanzienlijk, maar let wel op de bestandsgrootte. In Photoshop spreekt het voor zich dat je bij het 'Save for Web' scherm zelf het percentage kwaliteit/compressie kunt instellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...