Ga naar inhoud

Fontconversie bij Adobe Acrobat 5


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe PC op het werk is nu Acrobat 5.0 geinstalleerd. Echter, als ik vanuit MS Word een document omzet naar PDF, dan pakt hij de lettertypes niet goed mee. Of beter gezegd, bij TrueType fonts gaat het wel goed, maar de printerletter Univers gaat de mist in; hier maakt Acrobat een Courier van. Op mijn oude werk-PC (voorzien van Acrobat 4.) gaat het *wel* goed Hoe kan ik dit oplossen in Acrobat?
Link naar reactie
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem wel eens gehad. Ik heb het nog nooit echt opgelost. Waar ik toen wel op kwam, was dat misschien niet elk lettertype voor elk programma leesbaar is. Kijk eens voor de gein in je lettertype map om te chekken hoe dat zit. Kan goed zijn dat bv het lettertype dat je wil toepassen in Acrobat een ander iccoon heeft dat alleen maar in MS programma's te gebruiken is ofzo.... ??? Ik weet het ook niet. Ik kan enkel en alleen gissen :roll:

Gr. J-P

------------------ Klik hier voor mijn laatste wallpaper ontwerp. (*update: 25-09-2001. "C!T Forum verslaafd")

>>>www.leconte.com<<<

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Misschien dat dit wel de oplossing is: Als je in het printvenster (bij pdf) kiest voor bijvoorbeeld: Press / Print / eBook / Screen dan kun je dit ook aanpassen aan je eigen wensen. Bij edit conversion settings... Hier is weer een tab Fonts aan de rechter kant zie je de fonts die de distiller embed daar kun je dus ook de fonts toevoegen die je hebt gebruikt in je bestand. Als je nu een pdf print dan gebruikt hij de fonts die de distiller heeft ingesteld... Misschien is dit niet de oplossing, maar dat moeten jullie maar even zien Alfa22
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...