Ga naar inhoud

Afbeelding wil ik graag strakker hebben...


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Wie kan mij helpen met het strakker krijgen van de volgende afbeelding: [url=http://www.onnekink.net/tmp/ctd_logo_gr.gif]bloempje[/url] Nu is hij getekend en toen gescant, maar als je hem print dan zie je dat de randen niet strak zijn. Wie o wie kan me opweg helpen. Groeten ,Silvano [ Dit bericht is bewerkt door: Pukmans op 2002-04-12 13:24 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Pukmans op 2002-04-14 10:14 ]
Link naar reactie
Klik hier maar ff op: http://www.leconte.nl/bloem.gif En dan nu een snelle uitleg: *Open het plaatje in een grafisch programma. *Copieer het en plak het opnieuw om van de gif-eigenschappen af te komen. (Zo heb je weer de mogelijkheid om filters toe te passen) *Verander de resolutie naar 300 dpi zonder het formaat te veranderen. * Gooi er een zwaar blur-filter overheen. Zo zwaar dat je de hakkelige randen niet meer ziet * Ga nu het contrast veranderen probeer het maar eens op bijna maximaal (92%). Op die manier breng je het bestand weer terug naar zijn vorm. Gr. J-P
Link naar reactie
Werk je met photoshop? Je zou hem wel dunner kunnen maken maar dan gebeurd dat wel rondom. *Dubbelklik op het toverstafje in photoshop. *vink contiguous UIT in het venstertje wat er verschijnd. *klik nu met het toverstafje op het zwarte gedeelte * ga nu naar Select>>>Modify>>>contract. (instellen op 16 pixels) Doe dit meerdere malen totdat de selectie de gewenste grote heeft. * Ga nu naar select>>>inverse * daarna naar select>>>Modify>>>Smooth. Stel ok die in op 16 pixels. Hierdoor worden de lijnen minder hoekig maar veel zal t niet schelen. * zorg dat je bovenste palet kleur wit is. * dan naar Edit>>>Fill. Kies hier voor Foreground in het lijstje en klik op ok Succes! Gr. J-P
Link naar reactie
Same here Gooly! met Paint Shop Pro kun je bijna evenveel als met Photoshop... laat maar zeggen: ik kan het sneller met PSP dan met PS. Maar PS heeft meer effectjes en filtertjes... Hoewel ik van een vriend gehoord heb dat Corel Photopaint volgens hem weer beter was dan Photoshop (daar was hij gewend mee te werken)... (oeei, nou gaat J-P me iets aandoen ben ik bang.. :grin: )
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...