Ga naar inhoud

Accu probleem


Aanbevolen berichten

Hallo daar, Heb net een nieuw packard bell laptopje. Werkt als een zonnetje, alleen ontlaadt de accu met ca 1% per uur wanneer deze uit staat. dit is niet het geval wanneer ik de accu uit het apparaat neem. De laptop sluit ik af met uitschakelen, dus niet sluimer of slaapstand. Iemand een idee wat dit kan zijn en of het binnen de specificatie van een laptop/accu blijft? Alvast bedankt voor de ractie.
Link naar reactie
Normaal zou een accu, als de computer is uitgeschakeld, nauwelijks moeten ontladen. Dus 1%/uur is in 4 dagen leeg. Dat is veel te snel. Om te testen of dit aan de accu ligt kun je hem opladen, eruit nemen en na 4 dagen er weer inzetten. Leeg? Accu defect. Vol, tja, dan ligt het aan je computer. De vraag is dan wat er mis kan zijn. Service Centre, maar daar zijn slechte ervaringen mee. Kijk maar op het forum van Packard Bell. (www.packardbell.nl en dan forum kiezen) Mijn mening is dat het toch al verstandig is om je accu eruit te nemen en te laten zolang je op de adapter kunt werken. Alleen als geen stopkontakt in de buurt is je accu erin. Hierna opladen er er weer uitnemen. Ik doe een paar jaar met de accu op deze manier. MVG perloc
Link naar reactie
Bij een nieuwe laptop, ook nieuwe batterij dus, heeft de batterij haar maximum capaciteit nog niet bereikt; dit gebeurd pas na enkele malen volledig ontladen en opladen. Dit zou een oorzaak kunnen zijn van het snel ontladen. Andere mogelijkheid , is een batterij met lage capaciteit dwz, dat een batterij van bv 6000mAH langer meegaat dan een 2000mAH. Dat zelfs bij een uitgeschakelde laptop de batterij ontlaad, is volkomen normaal. Een gedeelte van de hardware blijft actief om gewoonweg te controleren of er op de power-on toets wordt gedrukt. :wink:
Link naar reactie
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm [quote:e0ee14ea6b] Simple Guidelines Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns. Batteries with fuel gauge (laptops) should be calibrated by applying a deliberate full discharge once every 30 charges. Running the pack down in the equipment does this. If ignored, the fuel gauge will become increasingly less accurate and in some cases cut off the device prematurely. Keep the lithium-ion battery cool. Avoid a hot car. For prolonged storage, keep the battery at a 40% charge level. Consider removing the battery from a laptop when running on fixed power. (Some laptop manufacturers are concerned about dust and moisture accumulating inside the battery casing.) Avoid purchasing spare lithium-ion batteries for later use. Observe manufacturing dates. Do not buy old stock, even if sold at clearance prices. If you have a spare lithium-ion battery, use one to the fullest and keep the other cool by placing it in the refrigerator. Do not freeze the battery. For best results, store the battery at 40% state-of-charge. [/quote:e0ee14ea6b]Gelukkig zijn de meeste lithium-ion batterijen gezekerd tegen volledige ontlading, want dan kun je hem weggooien.
Link naar reactie
Tja Lange Pier, ik kan een aantal "accubehandelingen" weergeven die tegenstrijdig met elkaar zijn. Op het Internet zijn er tientallen te vinden. Ik heb alleen maar mijn ervaring weergegeven nadat ik de accu van een nieuwe laptop binnen het halve jaar in de vuilnisbak heb kunnen gooien. Toen zat hij konstant in de computer. Sinds ik "mijn" methode toepas met een nieuwe gaat hij al 2.5 jaar mee en is nog prima. perloc[/code]
Link naar reactie
[quote:6096bfbf94]Dat zelfs bij een uitgeschakelde laptop de batterij ontlaad, is volkomen normaal. Een gedeelte van de hardware blijft actief om gewoonweg te controleren of er op de power-on toets wordt gedrukt. Maar natuurlijk niet met een snelheid van ca 1% per uur. Dat is voor een nieuwe laptop wat veel van het goede lijkt mij.... En de accu is al 10 x volledig opgeladen en ontladen.[/quote:6096bfbf94]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...