Ga naar inhoud

Externe HD wordt niet herkend bij hotplug (USB)


Aanbevolen berichten

Als ik mijn ext HD via USB (hot) aanplug wordt deze wel herkend in system (Control Panel) maar verschijnt niet in het rijtje van WE (Windows Explorer). Dat doet ie wel aangekoppeld bij een (re)boot. Ik heb met (run) diskmgmt.msc een drive letter (G:) toegekend aan deze (ext) HD en hij verscheen nu wel in WE. Weer afgekoppeld blijft echter de drive letter (G:) aanwezig in WE. Aanklikken geeft een leeg veld zonder foutmelding. Als ik de ext HD weer aankoppel wordt hij niet herkend in de aangemaakte drive letter (G:), evenmin is hij bereikbaar. Als ik nu diskmsmt.msc run kan ik wel een drive letter (H:) toekennen, maar niet de drive letter (G:) die ik hiervoor heb toegekend. (Ik zie dat de letter G gevolgd door een dubbelepunt wordt veranderd in zo'n smile. Waarom??) Ik werk met Win2000Prof. Samenvattend: Win2000 herkend wel mijn ext. HD maar kent die geen drive letter toe. Omgekeerd wordt een toegekende drive letter waar niets aanhangt niet weer teruggenomen. 1. Wat kan er mis zijn? 2. Hoe kan ik de drive letter weer verwijderen? MVG perloc (Het blijft maar sukkelen met Windows en het maakt niet uit welke je hebt)
Link naar reactie
WindowsXP is voor mij voor een groot deel onbruikbaar wegens een vervelende bug. De zoekfunctie van WinXP weigert te zoeken in files met extentie .PRG Hij doet alsof maar vindt niets!! Ik programmeer en al mijn functie's en procedures moeten allemaal de extentie .PRG hebben want anders doet de compiler/linker er niets mee. Probeer maar eens iets te vinden in een willekeurige tekstfile met extentie .PRG Ik kan ook niet (meer) overstappen op WinXP tenzij ik die koop: degene die ik heb is "opgebruikt", na 3 keer installeren werkt het niet meer. Ik denk er over om WinXP aan te schaffen en Win2000 alleen te houden voor mijn programmeer-werk. De zoekfunctie van Win(2000) is zo makkelijk om iets op te zoeken in de honderden procedures en functie's. Indertijd heb ik Win2000 aangeschaft omdat Win2000 gold (en geldt?) als het meest betrouwbare systeem wat op de markt is: zelfs tegenwoordig gebruiken bedrijven en banken nog steeds Win2000Prof. Over een week krijg ik een nieuwe laptop met WinXP. Vista wil ik niet want ik heb geen zin weer wekenlang te moeten zoeken en me te ergeren naar dingen die ik in WinXP zomaar gebruik. Ondertussen nog geen antwoord... Zou het beter/makkelijker gaan met WinXP?? MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...