Ga naar inhoud

Ext. HD wel herkend, niet in Windows Explorer


Aanbevolen berichten

Win2000 package 2 Als ik mijn ext. HD op de USB poort aansluit wordt die keurig door Windows herkend (in Control Panel / Device Manager) maar verschijnt niet in Windows Explorer. Dus ik kan er niets mee doen. Pas als ik Win2000 opnieuw opstart met aangesloten Ext HD komt die wél in WE. WE sluiten en weer openen biedt geen soelaas. Wat is er mis? MVG perloc
Link naar reactie
Ik kan zo geen voor de hand liggende oorzaken bedenken. Is dat het laatste servicepack voor win2k? Zijn er nog driver updates te vinden voor chipset en/of usb chips? Edit: SP4 is er ook nog, en vast nog wel enige updates daarna. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1001AAF1-749F-49F4-8010-297BD6CA33A0&displaylang=en
Link naar reactie
Wat er bij mij maar niet in wil is, dat als software (niet hardware: slijtage!) welk voorheen goed heeft gewerkt, ineens updates nodig heeft omdat het plotseling niet meer werkt. Ik weet zeker dat, als ik Win2000 opnieuw installeer, mijn ext. HD wél bij aansluiten op de USB wordt herkend. Trouwens dat doet ie wél op de desktop (ook Win2000) van mijn zoon. Zelfde win2000 met SP2 en nooit geen updates gedownload. Dat zou trouwens met mijn langzame verbinding nogal moeilijk gaan met al die grote SP pakketten waar, zoals ik nogal eens over heb gelezen, geen verschil bij is te merken na installatie. Het is niet zo'n groot probleem en ik zal kijken naar de updates. Dank voor antwoord. MVG perloc
Link naar reactie
Zoals u misschien onderhand weet, heer Gerben, heb ik een Packard hell, ehhhh... sorry, een Packard Bell laptop. Ik heb zowel de Engelse als de Nederlandse site bezocht van PB voor download van drivers, maar noch op de een, noch op de andere kon ik drivers vinden voor Win2000. Het is daar allemaal WinXP wat de klok slaat. Ik weet dat de meeste drivers voor WinXP ook werken voor Win2000, maar wil toch het risico van problemen vermijden. In het verleden heb ik wél alle drivers voor Win2000 van die site kunnen downloaden... Het voert me te ver om dit tot de bodem uit te zoeken: ik heb wel wat anders te doen. Zoals ik schreef is het probleem niet zo groot, maar soms lastig want een reboot kost toch gauw een aantal minuten. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...