Ga naar inhoud

ontvangst wireless netwerkkaarten


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje ik woon in een apartement, heb een linksys wireless router met mijn laptop heb ik volledig volle ontvangst van het signaal. maar ik heb 2 pc, hierin heb ik Sweex wireless netwerk kaarten, en hiermee heb ik maar 25% ontvangst, Ligt dit nu aan die sweex kaarten, dat dit ontvangst zo laag lig?? zijn er kaarten met een beter ontvangst????
Link naar reactie
Heb bij mijn huidige laptop ook ontvangst problemen gehad, wat was voor mij de oplossing: - goed gekeken of de router wel op een goede plek hing, geen staal dicht in de buurt die het signaal verstoord (kan ook al door een trafo). - gekeken of er niet in de nabije omgeving niet iemand op het zelfde kanaal zit, dacht standaard op 6, deze kan je op handmatig in je router zetten, neem een kanaal die de meeste "ruimte" heeft, dus als er veel mensen op 3/6/9 zitten kan je dus voor kanaal 1 of 11 gaan. - mocht dit nog niet helpen, dan een andere ontvanger in je comp. neem er dan 1 met een usb-stick, deze plug je dus in je usb-poort, en de verlengkabel van 1 mtr hang je zo hoog mogenlijk. Dit resulteerde bij mij een ontvangstverbetering van meer dan 50% tov zo'n pc-kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...