Ga naar inhoud

USB aansluitingen doen t niet


Aanbevolen berichten

De twee USB aansluitingen op de kids hun ouwe pc met Windows ME, Intel Pentium II processor, 128 MBRam, Creative CT6941 grafische kaart, doen t niet meer. Ik wilde deze pc die boven staan via een Wireless G USB adapter(eerst software geinstalleerd daarna pas adapter aangesloten) linken naar een router linksys WRT54g, maar kwam erachter doordat ik een textbestand met instellingen via een usb memorystick op de oude pc wilde zetten, en die memory stick ook niet aan t werk wou. Op de pc die beneden staat krijg ik het hele spul binnen no-time aan t werk, dusss... Zijn nu de usb-poorten kapoedewitsj of wat kan ik anders nakijken??? Alvast bedankt! Pascal
Link naar reactie
[quote:6643ad2b71="PascalLaan"]De twee USB aansluitingen op de kids hun ouwe pc met Windows ME (..) Wireless G USB[/quote:6643ad2b71] Werken andere USB 2.0 apparaten -zoals een externe USB 2.0 harddisk- wel goed op die oude PC onder Windows Millennium? Check eventueel deze [url=http://www.usbman.com/winxpusbguide.htm]Windows Me USB Guide.[/url] Post eventuele foutmeldingen. Check hierbij ook het apparaatbeheer op onbekende hardware, uitroep- en vraagtekens.
Link naar reactie
[quote:7ef33a45c5="derkdejong"]koppel alle usb apparaten los - ga naar apparaatbeheer - klik zonodig op het plusje om alle usb-vermeldingen te openen - klik rechts op bovenste usb-vermelding en kies ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usb-vermeldingen in apparaatbeheer af - zet pc echt uit - zet pc weer aan, en dan worden alle usb-poorten opnieuw geïnstalleerd .[/quote:7ef33a45c5] Bovenstaande was de oplossing voor mij toen der tijd.
Link naar reactie
staan de usb poorten wel in de hardware lijst van het systeem (configuratiescherm, systeem, hardware)? Neen, dan moet je eerst de USB drivers van de CD v/h moederbord installeren en pc herstarten. Heb je e cd niet meer... even kijken bij de fabrikant v/h moederbord. Kan zijn dat zo'n oud moederbord al in zijn archief staat of weg is. Gebruik dan de naam v/h moederbord (staat er vaak op...) om eerst met google naar de handleiding te zoeken of meteen naar de USB drivers voor Win ME.
Link naar reactie
ME heeft vaak een USB-driver nog niet; heb je geen CD die bij het moederbord hoort? Probeer achter merk/type van de USB-hardware te komen. Indien niet zichtbaar in de apparatenlijst, kans dat kijken met SIW of met PC WIZARD (allebei gratis te downloaden van Net) uitkomst brengt. Driver is meestal wel ergens op Net te vinden voor download als je eenmaal het juiste type weet. Ik heb er tamelijk veel op schijf, laat ff merk/type weten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...