Ga naar inhoud

Happerende geluid & beeld


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een zelfgebouwde PC, alles doet goed naar toebehoren behalve een ding: het geluid en het beeld happert als het ware af en toe en kan ik dus niet van muziek/video's genieten. Ook in de spellen komt het voor, eerst lijkt het er op dat of de voeding niet genoeg vermogen heeft, of te weinig werkgeheugen.Maar ik heb voor de kennis (bijna) dezelefe set-up gebouwd en bij hem doet het ook raar. ALS ik de video-kaart in de andere slot zet, waar ie ak een langere periode heeft gezeten, doet ie het bijna perfect. (Heeft eerst voor 1,5 maand in de bovenste slot ingezeten,waarna zette ik hem in de onderste) Kan het aan de HArde schijf liggen? Want het is de enige oude onderdeel dat al 5 jaar op verschillende compuetrs heeft gezeten? Mijn set-up Mobo: ASUS P5K CPU: Intel Core 2 Duo 4600 (2.4GhZ) Video: Sapphire Radeon HD2600 Pro 512 MB Voeding: Cooler Master Real Power 520W Werkmodules: 2x 1024 mb DD2 Corsair Extreme Performance HDD: Seagate 40GB 3x branders (welke doet er niet toe) Apacer CardReader 15 in1 OS: Windows Vista Ultimate 32bit
Link naar reactie
´met die videokaart in een ander slot doet ie het bijna perfect ´ je bedoelt dat dan ook het geluid minder hapert? haperen is doorgaans een kwestie van cpu-gebruik, en niet een hardwarekwestie (da´s meer van doet´ie het of doet ´ie het niet). kortom: ga eens na wanneer er wat hapert en waarom. je moet dan weten wat er allemaal op dat moment meedraait, en wat er op dat moment ook echt de cpu aanspreekt. dus bezie de processen bij taakbeheer via ctrl-alt-del.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...