Ga naar inhoud

Uw mening, Hardeschijven


Aanbevolen berichten

Het volgende: Ik gebruik mijn master pc(zie sig) niet alleen voor muziek, Maar ook voor games en vooral om films te kijken. Ik ben bezig om al mijn video banden om te zetten naar DVD en ook rip ik mijn bestaande dvd's naar de HD(ideaal om film te kijken direct van HD) :wink: Nu heb ik een 2de pc bij staan en middels een netwerk verbinding heb ik toegang tot mijn andere HD's. (dat zijn er nog al wat :lol: ) In mijn netwerk pc hangen de volgende HD's: 1- 160G op de IDE1 Master 2- 160G op de IDE1 Slave 3- 250G op de IDE2 Master 4- 250G op de IDE2 Slave 5- 160G op de SATA1 6- 160G op de SATA2 Ik heb dus nog ruimte voor 2 Sata HD's op 3 & 4 Het begint dus aardig vol te raken 8) Ik kan er nog 2 IDE kaartjes bij zetten (die heb ik nog liggen) Met daarmee ruimte voor nog 8 IDE HD's. Ik vraag me alleen af in hoeverre mijn pc dat aan kan? Hoeveel energie gebruiken die schijven van de voeding? (er zit een 420W voeding in) Of wat word er nog meer belast door die schijven? Ik heb zitten denken om eens een aantal externe HD's te nemen, Maar ik hoef eignelijk alleen maar door de topics "hardware anders" te bladeren om te zien hoeveel ellende er eigenlijk bestaat met externe HD's :? Een drama waar ik dus liever niet aan begin. Daarnaast hebben ze allemaal stroom nodig, en mag ik er dus wel een zooitje stopcontacten bij leggen geloof ik :? Kortom, Wat raden julie mij aan? Grotere HD's in de ruimte die ik nog heb? of toch extern en zo ja welke?
Link naar reactie
externe hd heb je in (grofweg) twee soorten: de blackboxes en de boxjes met een ´gewone´ hd (verwisselbaar) erin. die laatste soort (niet gebouwd op design/zo klein mogelijk) zou je voorkeur moeten hebben. en dan hoef je echt niet meer last te hebben dan met schijven die in je pc gebouwd zijn.... heb je al eens gedacht aan een stroompiekje bij al die aangesloten hd´s: als er één gaat, gaan ze allemaal.... de meeste hd-capaciteit gebruik je kennelijk voor opslag, want bij zoveel capaciteit heb je weken nodig om alles te bekijken.... mijn advies zou zijn: werk met externe hd´s voor al het spul dat je wilt bewaren en niet constant standby hoeft te hebben. en leg ze zoveel mogelijk afgekoppeld ergens anders.
Link naar reactie
Bij stroom pieken had ik nog niet echt stil gestaan... :oops: Echter heb ik wel een UPS tussen mijn pc's. Dat zou een eventuele stroom piek moeten opvangen. Zo'n interne naar externe schijf wisselaar heb ik al eens gehad, vond ik niet echt een geweldig succes. Maar ik zal het nog eens overwegen met de nadering van inmiddels een terrabite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...