Ga naar inhoud

Nieuwere bios versie installeren?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Acer Aspire 7520G Met Windows Vista Home Premium en Service Pack 1, nou terwijl ik tussen de drivers aan het kijken was voor mijn laptop zag ik dat je een nieuwere Bios versie kan downloaden. Mijn bios versie is op het moment versie 1.05, en ik kan versie 1.30 downloaden! Maar is of dit verstandig is om te doen? en wat doet het precies?
Link naar reactie
Een fabrikant kan een nieuwe BIOS-versie voor verschillende redenen uitbrengen, bijvoorbeeld een fix voor bugs of een patch voor extra ondersteuning (bijv. nieuwe CPU's). Dit zou je echter altijd terug moeten kunnen vinden in de Release Notes die bij zo'n nieuwe BIOS versie zitten. Als je laptop echter goed werkt, dan kun je het beter niet doen, want er is altijd een gevaar dat de BIOS update niet succesvol verloopt en dan start je laptop gewoon niet meer.
Link naar reactie
[quote:ec285a710d="Obi-wan-kenobi"]Een fabrikant kan een nieuwe BIOS-versie voor verschillende redenen uitbrengen, bijvoorbeeld een fix voor bugs of een patch voor extra ondersteuning (bijv. nieuwe CPU's). Dit zou je echter altijd terug moeten kunnen vinden in de Release Notes die bij zo'n nieuwe BIOS versie zitten. Als je laptop echter goed werkt, dan kun je het beter niet doen, want er is altijd een gevaar dat de BIOS update niet succesvol verloopt en dan start je laptop gewoon niet meer.[/quote:ec285a710d] In de readme stond helemaal niks! :o Ik heb het toch maar erop gewaagd en het is succesvol verlopen. :) Trouwens nog 2 andere vragen die ik heb die u mischien kan beantwoorden? 1) Bios heeft toch met je moederbord te maken? 2) Volgens de screenshot hieronder: [img:ec285a710d]http://img405.imageshack.us/img405/1299/videoinfojb1.png[/img:ec285a710d] Is er maar 256 toegewezen en is er in totaal 1023 beschikbaar! Is er een mogenlijkheid om het overige MB ook te gebruiken?
Link naar reactie
[quote:bc0d3c18c0="Midna"]1) Bios heeft toch met je moederbord te maken?[/quote:bc0d3c18c0]Ja. [quote:bc0d3c18c0="Midna"]2) Volgens de screenshot hieronder: Is er maar 256 toegewezen en is er in totaal 1023 beschikbaar! Is er een mogenlijkheid om het overige MB ook te gebruiken?[/quote:bc0d3c18c0]Deze screenshot heeft betrekking op de videochip en dus op het videogeheugen. Die GeForce 8400M videochip heeft 256MB fysiek geheugen, de rest is beschikbaar via de TurboCache technologie waarbij het interne werkgeheugen ook ingezet kan worden als videogeheugen. Maar voor een dergelijke relatief zwakke videochip heeft het helemaal geen zin om meer videogeheugen vrij te maken ten koste van het interne werkgeheugen. Ik zou het dus gewoon zo laten staan.
Link naar reactie
[quote:2d91727cff="Obi-wan-kenobi"][quote:2d91727cff="Midna"]1) Bios heeft toch met je moederbord te maken?[/quote:2d91727cff]Ja. [quote:2d91727cff="Midna"]2) Volgens de screenshot hieronder: Is er maar 256 toegewezen en is er in totaal 1023 beschikbaar! Is er een mogenlijkheid om het overige MB ook te gebruiken?[/quote:2d91727cff]Deze screenshot heeft betrekking op de videochip en dus op het videogeheugen. Die GeForce 8400M videochip heeft 256MB fysiek geheugen, de rest is beschikbaar via de TurboCache technologie waarbij het interne werkgeheugen ook ingezet kan worden als videogeheugen. Maar voor een dergelijke relatief zwakke videochip heeft het helemaal geen zin om meer videogeheugen vrij te maken ten koste van het interne werkgeheugen. Ik zou het dus gewoon zo laten staan.[/quote:2d91727cff] Okay! hardstikke bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen!
Link naar reactie
Gefeliciteerd met de BIOS opdate, maar ik ben daar zeer huiverig voor. Alleen in de alleruiterste noodzaak als er duidelijk iets mis gaat door de BIOS kun je als laatste redmiddel een update proberen. Gaat het namelijk mis dan zit je met de gebakken peren, welk meestal uitloopt op een nieuw MOBO. Zonder BIOS is je computer dood, en een nieuwe en bruikbare BIOS chip, zo die is te vervangen, lijkt me zeer moeilijk te krijgen. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...