Ga naar inhoud

Bootprobleem Presario M2000


Aanbevolen berichten

Ik bescrijf voor jullie mijn probleem: [img:9eb8666c79]http://images.pcworld.com/news/graphics/123262-2312p022-3b.jpg[/img:9eb8666c79] Ik heb een Compaq Presario M2000 - geen idee uit welk jaar het beestje dateert, maar hij doet al een tijdje dienst. Hij werd wat langzaam, maar niets te klagen - Hij draaide Windows XP en deed dit vrijwel na behoren. Echter, sinds ik een nieuwe laptop heb aangeschaft wordt dit beestje misbruikt door jan en alleman, met als gevolg dat iemand een installatie van Ubuntu Gutsy Gibbon naast de XP Installatie had gedaan. Hierbij is het MBR (Master Boot Record) niet correct geinstalleerd en kon deze persoon dus niet meer terug Windows XP in. Dit had vrij simpel opgelost kunnen worden, maar goed.. mensen en hun onkunde. In alle chaos heeft deze persoon op dat moment Windows XP weer opnieuw over de Ubuntu Gutsy Gibbon geinstalleerd.. Waardoor er waarschijnlijk partities zijn veranderd enz. en al wat niet meer. Goed, nu het puntje bij paaltje komt.. Ik druk op de aan-knop van de laptop, het Compaq HP logo verschijnt.. Hij laad de bios etc.. en staat dan op zwart, met een knipperende undercase.. [b:9eb8666c79]"Operating System Not Found"[/b:9eb8666c79] [i:9eb8666c79]'Nou, da's goe dacht ik".[/i:9eb8666c79] Dus ik met de volle hoop de XP Home CD erin geknalt en opnieuw opgestart. Helaas wilde mijn laptop niet vanaf de CD booten en dus niet in het Windows XP installatiescherm komen. Hierop heb ik boos een nieuwe Ubuntu CD gebrand (zodat deze krasvrij en schoon was), deze eringeplaatst.. In het BIOS alle andere bootmogelijkheden uitgezet zodat alleen de CD gevonden kon worden.. en opnieuw opstarten. Maar alsnog wilde de laptop niet. Het enigste wat ik hoor met deze instelling is een vaag getik en het gedraai van de CD.. En wederom [i:9eb8666c79]"Operating System not found.."[/i:9eb8666c79] [b:9eb8666c79]Wie-o-wie weer er hier raad om dit beestje er weer bovenop te helpen?[/b:9eb8666c79]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...