Ga naar inhoud

Foutmelding na installeren nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

Die laatste foutmelding zegt me niks. Maar die nvide2.nvu foutmelding zou volgens deze [url=http://www.experts-exchange.com/Hardware/Desktops/Q_21200264.html]thread[/url] een bestand kunnen zijn dat bij de 'nForce driver set' hoort. Ook wordt er voorgesteld te proberen of je nog wel goed kunt opstarten in veilige modus. Eventueel zou je een schone Windows XP installatie kunnen overwegen.
Link naar reactie
Maar Jolo, ik heb dit probleem nooit gehad met het "bevriezen"van het scherm. Ik heb al 2x een nieuwe videokaart gekregen via de firma Informatique in Bergsenhoek en dit na het testen van de kaart zelf. Zo'n bedrijf geeft geen nieuwe kaart als de oude goed werk lijkt mij. Alles van de PC werkt perfect behalve het spelen van spelletjes. O.a Brothers in Arms.
Link naar reactie
Maar als je een mogelijke defecte nvidia 7600GS opstuurt naar Informatique, dan sturen ze toch niet zomaar een ATI videokaart als vervanger. Heb je die nvide2.nvu foutmelding dan niet meer? Als je van een nvidia kaart over gaat op een ATI videokaart, dan is het van de oude video drivers verwijderen via Configuratiescherm > Software en deze eventueel in Windows veilige modus na te poetsen via [url=http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper]Driver Sweeper[/url] nog belangrijker. Netzoals het installeren van de chipset drivers van je moederbord. Dan pas de video drivers van je videokaart. Had je al die dingen wel gedaan. Of als dat niet help. De eerder voorgestelde schone Windows XP installatie. Dus waarbij de Windows XP partitie wordt geformatteerd. [quote:90779bdc61="willem216"]Alles van de PC werkt perfect behalve het spelen van spelletjes. O.a Brothers in Arms.[/quote:90779bdc61] En draait de 3Dmark06 nog wel goed?
Link naar reactie
Ik denk dat er een klein misverstand ontstaat. Ik ben daar langs geweest en heb een nieuwe 7600 GS kaart mee gekregen. Ik krijg op dit moment alleen hetzelfde probleem als met de oude kaart, bevriezen van het beeld. Ik heb 1x de foutmelding melding gekregen, ik dacht ATDISP, maar misschien heb ik een letter over het hoofd gezien. Wat het echte probleem is, ik had eerder ook de Geforge 7600 GS en alles werkte zonder problemen, de kaart veroorzaakte op een gegeven moment een rara beetje groene kleur op monitor. Ik heb inmiddels 2 andere en wel dezelfde kaarten gekregen met nog steeds met het probleem wat ik eerder al heb beschreven. Dus, zit het wel in de kaart?? Ik heb het nooit over zoals ji het noemt een ATI kaart gehad. Dat waren andere deelnemers op het forum.
Link naar reactie
Probeer dit eens. Ga naar het configuratiescherm, software, en uninstall daar alles wat met nividia en ati te maken heeft. Vervolgens in veilige modus opstarten, in driversweeper ook alles van nvidia en ati verwijderen. Daarna opnieuw opstarten in normaal windows, en tenslotte de nieuwste nvidia driver installeren. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655 http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
Link naar reactie
Jolo had het over eerst drivers moederbord. Zie tekst hieronder. Netzoals het installeren van de chipset drivers van je moederbord. Dan pas de video drivers van je videokaart. Ik heb al gezegd dat ik niet zo'n kenner ben. Maar wat bedoel je met chipset drivers moederbord? De andere driver van de videokaart staan gewoon op de cd-rom die bijgeleverd is.
Link naar reactie
Gerben, Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar krijg de videokaart niet goed werkend, blijft continu het beeld bevriezen. Ik heb mijn oude kaart er weer ingezet MSI GeForce FX5600XT-TD 128MB. Het beeld is wat schokkerig, kaart is natuurlijk trager, maar het spelletje blijft gewoon draaien, niks beeld bevriezen c.q. vastlpen. Ik denk dat ik maandag maar weer terug ga naar de leverancier en de kaart maar weer na laat kijken. Ik word hier niet goed van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...