Ga naar inhoud

ciss voor canon ix4000


Aanbevolen berichten

Ik heb vroeger een IX4000 + CISS gehad die ik ondertussen heb doorverkocht. Het werkt na wat modificaties. Het probleem bij mij was de zwarte PGI-5 patroon die geen inkt aanzoog vanuit de slangetjes. Uiteindelijk heb ik de originele Canonpatroon gemodificeerd voor de CISS en de inkt toevoer rechtstreeks op de sponskamer laten komen. Het kan natuurlijk komen door een kleine oneffenheid in de PGI-5 CISS-patroon plaats waardoor er lucht in kon komen. Deze CISS was gekocht in Hong Kong via ebay: [url]http://cgi.benl.ebay.be/Canon-IX4000-IX5000-BULK-CIS-CISS-CFS-Ink-Cartridges_W0QQitemZ280187937230QQihZ018QQcategoryZ3747QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem[/url] Het is een zogenaamde spongeless design zonder spons. Garantie: aangezien Canon ZIET dat je de ink level status hebt uitgeschakeld (wordt geregistreerd in het printergeheugen) -dit is noodzakelijk voor de CISS-werking-, kan Canon bij verstopte printkoppen met het vingertje gaan wijzen naar de gegevens in het printergeheugen en zeggen dat je ooit een keer navulinkt hebt gebruikt: als ze moeilijk gaan doen heb je geen poot om op te staan. Maar nadat je de inhoud van een CISS hebt leeggeprint heb je al genoeg geld uitgespaard om in het uiterste geval een nieuwe IX4000 te kopen. Een schrale troost: een nieuwe IX4000/5000/IP3000 printkop (Hé, inderdaad: allemaal dezelfde printkop !) kost maar rond de 60 euro inclusief verzendkosten. En deze oplossing bij verstopping is een stuk goedkoper. Veel succes ermee !
Link naar reactie
Hartelijk dank voor uw duidelijke en uitgebreide antwoord. Ik had inderdaad ook al uitgerekend dat je met de inktkosten (van orginele cartridges) zo op een nieuwe printer zit... Maar ik begrijp dat, ondanks dat ie al weer is doorverkocht, dat ie het uiteindelijk wel naar wens gedaan heeft ? (ik heb zelf 3 HP's gehad met zo'n systeem , maar die zijn uiteindelijk allemaal onbruikbaar geraakt.. Ik kon ook via HP een soort verzekering nemen, maar dat was voor een 2e hands printer duurder dan een nieuwe Canon...)
Link naar reactie
Die IX4000 werkt nog altijd goed bij de persoon waaraan ik die printer heb doorverkocht. De reden waarom ik die weggedaan heb, is omdat ik nog een ouder model A3+ printer (i9950) op de kop heb kunnen tikken en deze werkt nog zonder chips en bovendien print deze ongelofelijk veel beter en mooier dan de IX4000 (8 ipv 3 kleuren bij de IX4000 (waar de PGI-5 niet wordt gebruikt op fotopapier, vandaar geen 4 maar 3 kleuren)). Doordat de i9950 geen chips gebruikt kan je hiervoor zeer goedkoop alternatieve patronen voor kopen, terwijl de IX4000 die chips nodig heeft en dus vele malen duurder in gebruik en als je veel print is navullen/alternatieve patronen bij de printer zeer omslachtig omdat je na navullen geen waarschuwing meer krijgt dat er een patroon leeg is, waardoor je gedwongen wordt om zeer regelmatig de klep open te doen om te kijken of er nog inkt genoeg in de patronen zit. Een CISS lost dit probleem voor een deel op, want je kunt nu vanaf de buitenkant op tijd zien of er al inkt in moet of je moet natuurlijk lang weg zijn en de printer blijft maar doorprinten, terwijl de externe inkttank al leeg is. Het gevaar bestaat dan alsnog dat je printkop zonder noodzakelijke inkt komt te zitten. Bij de oudere printers zonder chip stopt de printer gewoon met printen als hij geen inkt meer detecteert in één of meerdere van de patroontjes en dat vind ik wel zo veilig voor de printkop. Bij deze oudere printers zonder chip is het gebruik van een CISS-systeem hierdoor zelfs een stuk veiliger omdat als de externe tank leeg is de interne patroon toch een signaaltje stuurt naar de printer om te stoppen met te printen.
Link naar reactie
Nelson Lau, Heb je toevallig ook ervaring met de Armor set ? Heb dat nu aangeschaft (zit midden in een printklus die af moet ). Maar mijn ervaring is dat er maar een paar redelijke prints uitkomen.. De rest is gestreept.. Heb patronen aangedukt en veel (diep)reinigingen uitgevoerd, maar het helpt allemaal weinig. Ook herkend ie bij tijd en wijle 1 patroon niet, maar dat is niet echt een probleem. Inmiddels een ciss besteld op de vermelde ebay-link ( waarvoor dank). Hopelijk binnen korte tijd weer zorgeloos en betaalbaar printen...
Link naar reactie
Nee helaas niet: ik heb altijd de originele patronen nagevuld en ik heb gemerkt dat dit het beste resultaat geeft. Namaakpatronen e.d. ten spijt, maar de bouw van originele patronen (gepatenteerde dubbele sponsstructuur) garandeert een superieure inkttoever naar de printkop die met geen enkele namaakpatronen wordt bereikt. Ik heb op mijn MP780 die zonder chips werkt ooit met goedkope namaakpatronen gewerkt maar heb toch gemerkt dat het navullen van de originele BCI-6 patronen de beste resultaten geeft (geen strepen en andere gein). Gevolg: alle namaakpatronen doorverkocht aan anderen. Let op met die CISS: gebruik enkel kwaliteitsinkt zoals Hobbicolors UW-8 of Inktec en gebruik voor de PGI-5 pigmentinkt (dus geen goedkope kleurstofinkt die de meeste goedkope navulinkten hebben).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...