Ga naar inhoud

usb poorten kapot


Aanbevolen berichten

hey, Ik heb een probleem met mijn laptop de HP Compaq nx7010. Geen 1 van de usb poorten werken nog. Er zit noch wel stroom op de usb poorten want als ik er een muis op aansluit branden de lichtjes. Ik denk dat het hardwarematig fout is want ze werken niet in windows xp professional, linux ubuntu en in windows vista. Als ik in xp bij de hardware ga kijken zegt hij bij usb 'this device is working properly.' Dit probleem kreeg ik nadat ik een externe HD aansloot via usb en toen ik de HD aanzette viel de laptop ineens aan en moest ik de stroom even afsluiten en terug insteken vooraleer ik de laptop terug kon opstarten. Na het opstarten werkten geen van de usb poorten nog. Ik hoop dat dit probleem nog is op te lossen want zonder een muis werken is niet handeg. Alvast bedankt
Link naar reactie
kijk een sin aparaatbeheer bij de verschillende usbpoorten eigenschappen geavanceerd, of daar ´usb foutdetectie uitschakelen´ is aangevinkt? wellicht helpt dat ... na een herstart!!? anders: in apparaatbeheer alle usbvermeldingen nalopen en kiezen voor ´installatie ongedaan maken´, waarna je de pc (echt!) uitzet en weer aanschakelt. dan horen de poorten weer herkend te worden.
Link naar reactie
[quote:4ccd4dbe17="mdeb"]Geen 1 van de usb poorten werken nog. (..) windows xp professional, linux ubuntu en in windows vista. [/quote:4ccd4dbe17] Heb je dit ook gecontroleerd met applicatie usbview? Onder XP kun je dit checken met [url=http://www.k0lee.com/dc3000/usbts.htm]usbview.exe.[/url] In Ubuntu Linux kun je dit ook checken met usbview. Alleen zit er in Ubuntu 7.10 Gutsy een bug. Daarvoor is echter een [url=https://bugs.launchpad.net/ubuntu/gutsy/+source/kvm/+bug/156085/+viewstatus]workaround.[/url] Beschik je ook over een usb toetsenbord. Kun je daarmee nog in het BIOS komen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...