Ga naar inhoud

upgrade, wie kan mij helpen ???


Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een vraag ik was op zoek naar een nieuwe video kaart. voor mijn moederbord met AGP. maar nu is mijn moederbord kapot gegaan en moet ik daar dus ook een nieuwe voor hebben. dus dacht ik koop ik er gelijk 1 met PCI-E. maar nu heb je zo veel soorten video kaarten en moederborden. Dat ik niet weet welke ik het beste kan kopen. Ik zoek er 1 waar je vooral mee kan gamen. ik heb nog een intel 2.8 ghz 775 cpu en een 80 Gb sata HD. die wil ik graag nog gebruiken op dan later te upgraden. en nog 1.5 gb DDR geheugen maar dat zal wel DDR 2 worden mijn buget is ongeveer 350 tot 400 euro wie kan mij helpen
Link naar reactie
Als je vooral gaat gamen, en je dus een snelle grafische kaart nodig hebt, is een budget van 400 Euro een beetje krap. Wil je games echt op de hoogste kwaliteit spelen? Verder is het wel handig als je even post wat je precies nog hebt liggen. Neem je bijvoorbeeld genoegen met onboard sound? En wil je een DirectX 10 kaart? Hou er wel rekening mee dat de huidige videokaarten die DirectX10 ondersteunen zeer tegenvallend presteren wanneer ze daadwerkelijk DirectX10 voor de kiezen krijgen. Wanneer je dus van plan bent DirectX10 games te gaan spelen, zul je dus vanaf de 8800GTS 320 gaan kijken, met een prijskaarjte van 250 euro. Ik heb een lijstje gemaakt, de prijzen komen van Prizewatch op Tweakers, dus dat zijn de laagste prijzen in heel nederland. Je zou het volgende kunnen kopen: Asus P5LD2 (DDR2 slots) €60 2x Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz €80 XFX GeForce 8600GT XXX € 129,- Totaal: € 269 Beter/Snellere Grafische kaart: Asus P5LD2 (DDR2 slots) €60 2x Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz €80 Sparkle GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 €250 Totaal: € 390 Je zegt je CPU later te willen upgraden, maar wat je ook kunt doen is voor de eerste configuratie gaan, en er een CPU bij kopen. Bijvoorbeeld de Intel Core 2 Duo E6420. Deze kost 155 Euro en levert goede prestaties.
Link naar reactie
ik hoef niet op de hoogste kwaliteit. en dan moet er nog heel veel geld bij en dat heb ik niet. als ik voorloopig maar gewoon de nieuwe games kan spelen. En onboard sound vind ik prima. en direct x 10 is toch wel nodig denk ik zullen de meeste nieuwe games wel hebben. ik heb dus nog 350 watt ATX voeding van topower 1.5 gb ddr 800 mhz werkgeheugen van kingstone western digital 80 GB serial ata harddisk (met van die rode plate kabels) intel pentium 4 2,8ghz processor socket 775 en dan me oude videokaart asus radeon 9800 XT/TD 128 mb en mijn kapote moederbord asus p5p800 dit is wat ik heb als je van iets meer info moet hebben moet je het maar even zeggen
Link naar reactie
Asus P5LD2 (DDR2 slots) €60 2x Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz €80 Sparkle GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 €250 Totaal: € 390 ga ik toch voor deze lijkt me toch een stuk beter dan aangezien de video kaart bijna bubbel zo duur is. heb net effe naar mij geld zitten tellen om dat jij zij dat 400 toch vrij weinig is. ik kan er max 500 van maken meer lukt echt niet bedankt alvast
Link naar reactie
nou het is nieteens zo moeilijk, want er zijn moederboarden die ddr 1 en 2 ondersteunen. Het is, zeker wanneer je later gaat upgraden, simpelweg slimmer om gelijk DDRII in te bouwen, omdat je dan gewoon een goed moederbord kunt kopen, zonder dat je hoeft te letten op DDR1 en 2 ondersteuning. Het probleem met Direct 10 kaarten is, dat ze nog duur zijn. Ik weet niet of je verder goed bekent bent met computer termen, maar ik raad je aan om even op de volgende site rond te kijken: ttp://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3029&p=1 Op deze site testen ze DirectX10 kaarten met directX10 spellen. Hieruit komt naar voren dat wanneer dat de huidigde directX10 kaarten nog moeite hebben met DirectX10. Het is dus verstandig de duurdere 8800 te kopen ipv de 8600, ondanks het enorme prijsverschil. De 8600 geeft in DirectX10 spellen meestal maar rond de 12 frames per seconde, wat dus een heel schokkerig beeld geeft. De 8800 GTS daarentegen schommeld rond de 25/30 frames, wat gelijk staat aan het aantal frames van bijvoorbeeld een DVD, vrij vloeiend beeld dus.
Link naar reactie
Wat trouwens ook slim is om naar een goede betrouwbare computerzaak te gaan, en je "probleem" aan hen voor te leggen. Alleen dan weet je echt zeker dat alles aan je wensen voldoet. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar ik raad u aan om bijvoorbeeld naar Informatique te gaan. Ik kom daar al jaren, en heb nog nooit gezeur gehad. Ze geven altijd goed advies, en nemen uitgebreid de tijd voor je. Hou er wel rekening mee dat informatique niet de goedkoopste is! Als je besluit alles bij 1 winkel te kopen, word het waarscheinlijk wat duurder. Het is trouwens mogelijk dat je ook nog een andere voeding moet kopen. Aangezien de 8800 GTS een zware kaart is, weet ik niet of 350 Watt voeding genoeg is. Ik denk het niet.
Link naar reactie
dan kan ik dus gewoon het best gelijk voor DDR2 gaan lijk mij het beste dan. ik ken wel redelijk wat computer termen maar lang niet alles. maarja daarom vraag ik ook om hulp. maar dan is dit dus wel een goede kaartt om te kopen Sparkle GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 €250 en dan hopen dat de voeding het aan kan en anders maar een ander kopen. die winkel zit niet bij mij in de buurt maar ik zou natuurlijk ook nog naar een andere kunnen gaan. goeie tip
Link naar reactie
Ja dat is een goede kaart. Maar dat is niet de enige goede keuze. Msi, XFX en Asus leveren ook goede kaarten. Het is in ieder geval een goede tip om alles van tevoren goed uit te zoeken, en desnoods een week langer te wachten met de aanschaf. Dat scheelt een hoop frustraties. Voorheen heb ik de nodige pverbodige frustraties gehad, doordat ik te snel iets kocht.
Link naar reactie
ik zou niet gaan hopen. eerst even goed kijken. hoeveel Wat de voeding is, en hoeveel AMP hij geeft op de 12V lijn. maar zowiezo met een 350wat voeding red je het niet. voedingen zijn overgens best prijzig. wellicht dat een ander daar meer over kan vertellen. ik ben niet zo van de voedingen. ik heb me ook laten vertellen dat een tagan een van de betere is. maar daar hangt dan ook een behoorlijk prijs kaartje aan van zo rond de 100 - 120 euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...