Ga naar inhoud

Vraagje over camera


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik dacht dat ik al een onderwerp had geplaatst, maar ik kan hem niet terug vinden. Ik heb in ieder geval een vraagje over mijn digitale camera. Het is een Traveler Slimline X6, ik gebruik hem al een tijdje. Al die tijd geen problemen mee, prima dingetje. Foto's overzetten van camera naar pc was geen probleem; gewoon het kabeltje in de USB-poort en voilá. Ik kreeg dan gewoon een schermpje en alles ging vanzelf, 'Plug and Play' heet dat geloof ik. Maar nu reageert mijn pc gewoon helemaal niet meer, ik krijg geen schermpje, hij herkent hem gewoon niet. Bij Mijn Computer staat ook niet dat er een camera is aangesloten. Ik begrijp er niets van, ik heb niets veranderd na de laatste keer dat ik foto's heb overgeplaatst. Wie kan mij hiermee helpen?
Link naar reactie
[quote:f4bf6813b5="Obi-wan-kenobi"]Herinstalleer de drivers voor de camera eens (oude eerst deinstalleren, computer herstarten en daarna opnieuw installeren).[/quote:f4bf6813b5] Maar ik heb er helemaal geen drivers voor hoeven te installeren. Vorige week is mijn computer gereset dus ik was al mijn bestanden kwijt en ook eventueel geïnstalleerde drivers. Eergisteren heb ik nog gewoon foto's kunnen overzetten en heb dus niks verder hoeven te installeren. Mijn camera geeft trouwens wel aan dat hij is aangesloten.
Link naar reactie
Normaliter wordt een externe camera gewoon herkend als mass storage device, net als bijvoorbeeld een usb stick. Daar heb je geen aparte drivers voor nodig. Overzetten van de foto's kun je met de in windows aanwezege wizard doen, of gewoon via verkenner. Logische vraag lijkt me dus: Zie je de camera als extra schijf in verkenner?
Link naar reactie
Lijkt misschien een domme opmerking... maar soms werkt een USB apparaat niet in de éne maar wel in een andere USB aansluiting... heb je al een andere aansluiting geprobeerd? Probeer eventueel met google installatie bestanden te vinden voor USB apparaten... Via diezelfde google kun je ook gewoon de vraag stellen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...