Ga naar inhoud

PS2-keyboard werkt niet met verloopstekker op USB-poort


Aanbevolen berichten

Ik heb een wat ouder keyboard met PS2-aansluiting. Dat wil ik aansluiten op mijn laptop met USB-poort. Daarvoor heb ik pas een nieuw verloopstekkertje gekocht. Maar die combinatie werkt niet. Dit keyboard werkt ook niet als ik het met dit verloopstekkertje aansluit op de USB-poort van een andere pc. Dit keyboard werkt wél als ik het direct aansluit op de PS2-poort van die andere pc. Betekent dit dat mijn nieuwe verloopstekkertje kapot is?
Link naar reactie
Ik heb zelf zowel een PS2 keyboard, als een PS2 muis op een notebook aangesloten via één USB kabel met daaraan 2 PS2 aansluitingen (notebook heeft zelf geen PS2 aansluitingen). Dit werkt perfect. Drivers voor USB zijn niet nodig, want met deze combinatie kan ik zelfs bewerkingen in het bios uitvoeren, dat is voordat Windows opgestart. Ik had alleen een probleem als ik deze USB kabel niet direct op het notebook aansloot, maar via een USB-hub! Misschien helpt het als je in het bios de USB-legacy inschakel?
Link naar reactie
[quote:3df8577940="sjouwer"]meestal werkt wel van usb naar ps2, maar niet van ps2 naar usb[/quote:3df8577940]Bedoel je dat een PS2-keyboard meestal niet werkt als het wordt aangesloten op een laptop met USB-poort? Dan is mijn nieuwe verloopstekker dus waarschijnlijk zelf technisch wel in orde. En dan kan ik dus het beste een nieuw keyboard kopen?
Link naar reactie
[quote:56812ef212="Arie Ouwehand"]Misschien helpt het als je in het bios de USB-legacy inschakel?[/quote:56812ef212]Dat durf ik niet. Stel je voor dat er daardoor ooit iets fout gaat? En bovendien ben ik het over een paar jaar vergeten als ik dat nu verander. Ik weet niets over bios. Voorlopig alvast iedereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
[quote:751af756f8="Henk Meerwijk"][quote:751af756f8="KeesA"]Je kunt meestal niet zonder specifieke drivers een USB bordje gebruiken.[/quote:751af756f8]Er zit een PS2-aansluiting aan het keyboard.[/quote:751af756f8]Precies. En via PS2 zal ie gewoon werken. Op het moment dat je PS2 omzet naar USB wordt het USB. Een Spaanse vertaling van een Engels document is alleen in het Spaans leesbaar, ook al was het oorspronkelijk Engels. :D Gerbens advies lijkt me heel zinvol.
Link naar reactie
[quote:a58ac02c01="gerben"]Voor vijf euro heb je ook al een nieuw usb tikplankje. http://tweakers.net/pricewatch/146448[/quote:a58ac02c01]Ik zal inderdaad een nieuw keyboard moeten kopen. Het goedkoopste keyboard dat ik in de winkel vond kostte E 15,- Maar ik vraag me wel af of een goedkoop keyboard van E 15,- niet snel kapot is.
Link naar reactie
Valt wel mee hoor. De goedkoopste zijn nog veel goedkoper. Een ps/2 keyboard heb je al voor 2 euro. Computerland verkoopt die microsoft wave borden voor 15 euro. En dat zijn best aardige dingen. Een logitech oem keyboardje heb je ook voor een euro of 6. Dat spul wordt allemaal in bulk in china gemaakt, zitten haast geen patenten meer op, dus gewoon heel weinig kosten.
Link naar reactie
Hoeveel een keyboard moet kosten hangt ervan af waar deze voor gebruikt wordt, en de beschikbare ruimte voor dat keyboard. gerben noemde als voorbeeld al een Logitech keyboard. Omdat ik wat weinig bureau ruimte voor mijn keyboard heb, heb ik zelf gekozen voor een [url=http://tweakers.net/pricewatch/reviews/127787/Logitech-UltraX-Media-Keyboard-%28USB%29.html]Logitech UltraX Media Keyboard.[/url] Een toetsenbord zonder toeters en bellen, waarvoor dan ook geen extra drivers hoeven worden geïnstalleerd. Toestenborden met meer mogelijkheden, zoals een Gaming Keyboard is uiteraard duurder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...