Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden Windows Vista home premium aangeschaft. Alles loopt wel lekker ik heb alleen het probleem dat hij regelmatig uitvalt. Ik krijg dan een blauw scherm te zien met niks erop en dan start hij opnieuw op. Het rare is dat grafische goeie spellen het bijvoorbeelt gewoon doen. Soms bij een instalatie van een progamma, internet of s'nachts als die aan staat valt hij uit. Mijn systeem: Asus M2N-vm dh mainboard Amd Athlon X2 dual core 4200+ 2x 1gb hyper X ram Asus ati ax850pro Mij leek het dat mijn grafische kaart een beetje oud is en misschien te langzaam voor vista of iets? Het was ook zo toen ik een spel op OpenGL zette ik maar 10 minuten kon spelen en toen viel hij uit. Nu staat het op D3D en blijft hij het doen. Een andere suggestie is mijn Voeding. Ik heb een OCZ Modstream 450 watt Continu vermogen 450 W Amperage 12 V - Rail 1 26 A Amperage 5 V 45 A Amperage 3,3 V 28 A Met het progamma speedfan kwamen deze gegevens eruit: Vcore: 1.35V +12V: 10.82V AVcc: 3.36V Kan iemand een cunclusie trekken of weet iemand er meer over? Greats Xnoz
Link naar reactie
Hat blauwe scherm is erg nuttig om te kunnen achterhalen wat er mogelijk aan de hand is: het is er speciaal voor gemaakt. Om er mee overweg te kunnen moet je de volgende goede handleiding eens lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455/ Hier staat zeer waarschijnlijk ook in vermeld, hoe je kunt zorgen dat de pc het blauwe scherm blijft tonen tot je zelf ingrijpt.
Link naar reactie
Geheel egaal blauw dus, okay, nog wat werk voor Microsoft te verrichten. De door je vermeldde relatieve traagheid van de VGA kaart kan mijns inziens niet de reden zijn voor de storing, maar je verdenking rechtvaardigt het testen van het systeem met een andere kaart, liefst met een kaart die ergens anders onder zoveel mogelijk gelijke omstandigheden goed functioneert. De spanning is, zoals gezegd, nog net binnen de marge van 10% die veel gehanteerd wordt, maar aangezien je gebruik maakt van een niet geijkte meetmethode, kan de werkelijke waarde wel te laag liggen; meten is weten, waarna je eventueel kunt overgaan op een voeding die een spanning dichter bij de nominale waarde levert, om meer zeker te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...