Ga naar inhoud

raid0, waar op letten?


Aanbevolen berichten

ik wil graag binnenkort een 2e harde schijf in mijn computer zetten. ten eerste om de opslag capaciteit te vergroten, ten tweede om de snelheid van de computer te verbeteren (omdat ik toch wel merk dat de hd vaak de bottleneck is) waar moet ik op letten, en kan dit zomaar in elke computer met nog een plek voor een harde schijf vrij? groeten jacy
Link naar reactie
Je moederbord moet wel Raid ondersteunen, anders moet je een losse PCI Raid controller aanschaffen. Verder is het ten zeerste aan te raden om 2 identieke schijven (Merk, type en grootte gelijk) te gebruiken. Je kunt niet eenvoudig je huidige PC uitbreiden naar Raid, eerst moet je ouwe schijf leeggemaakt worden, dan kun je een raid array aanmaken welke vervolgens in Windows als 1 schijf gezien wordt. De betrouwbaarheid van Raid 0 is lager als bij 2x een single disk, omdat je bij uitval van een schijf niets meer hebt aan de data op de andere schijf. Theoretisch is de kans op schijfuitval, en dus dataverlies, 2x zo groot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...