Ga naar inhoud

Zanussi IZ12 resetten ?


Aanbevolen berichten

Hoi, Mijn IZ12 is van slag na een onderbroken wasbeurt (stroomuitval) Symptoom: tijdens het inwassen/op temperatuur komen schiet de trommel vanuit stilstand spontaan in de centrifugeer mode. Dat gaat natuurlijk niet goed omdat het wasgoed niet goed verdeeld in de trommel ligt. Na 4 pogingen stopt het proces en weigert de machine verdere dienst. Ik denk dat de zaak een reset nodig heeft. Nu lees ik wel in de manual hoe een speciaal programma kan worden verwijderd en hoe je foutcodes kan uitlezen, maar nergens een toetscombi voor een volledige machine reset. Die bestaat dacht ik wel...heeft iemand een idee ? Dank alvast ! Jim
Link naar reactie
Beste HarryO, Dank voor je snelle reactie ! Foutcode heb ik geprobeerd op te zoeken volgens de aanwijzingen die ik ergens op het net zag staan : To do this turn the washer off. Then press and hold the start button and the reset button. Keep them held in and turn the washer on. Keep the buttons pressed in till the leds starts to scroll down then let go. Now press the fabrics button till the 40 deg led is lit. Now there will be an error code E?? Maarrrrr, hoe vaak ik dit ook herhaal / probeer : de leds gaan niet scrollen en de volgende stap kan dan ook niet uitgevoerd worden. Misschien is dit niet de juiste methode ? Wel merkte ik tijdens een "test wasronde (zonder wasgoed)" dat er tijdens de cyclus (dus niet aan het eind) regelmatig 4 beeps uit de machine kwamen.
Link naar reactie
Dank voor je suggestie. Allereerst heb ik voor de zekerheid de watersensor slangetjes aan twee kanten losgenomen en doorgeblazen maar die waren schoon. Gelukkig heb ik via via de instructies gekregen voor deze machine. Type= IZ12 (productcode 91451301200) en hoewel de service manual aangeeft dat deze ook voor mijn machine van toepassing zou zijn, is de uitvoering nèt even anders. De user interface heeft namelijk één drukknop minder... In ieder geval heb ik de volgende foutcodes langs zien komen : E52 (30 graden programma)> "PCB ontvangt geen signaal van tachygenerator" en: 0-A (koud programma) > voor mij niet te achterhalen code.... Ik heb de PCB gecontroleerd op inbrandingen op de connectoren maar die zijn er mooi uit. Lijkt me ook niet zo logisch dat E52 de hoofdoorzaak is gezien de klacht waar het allemaal mee begon > Tijdens vullen met spoelwater gaat de trommel vanuit stilstand -en zonder aanloop te nemen- in de centrifuge mode. Maar centrifugeren op zich verloopt probleemloos (zowel vanuit eerste wasfase alsook als zelfstandige opdracht. Het leek me daarom zinnig te proberen de foutcode te wissen en dan te zien hoe het loopt. Maar..dat wissen van de foutcode, hoe doe ik dat.. Manual zegt: "druk knop 2 en 4 in terwijl je in één van de diagnose modes zit. Lukt niet, waarschijnlijk door afwijkende knoppen omdat deze interface net iets anders is ? O ja, het "brein" is een GE Procond Elettronica type P 451510083 F:6210, Type E 124303971, SW Ver W2C01450 2402. Wie het nu nog weet ? Dank alvast weer !
Link naar reactie
E52 motor aansturing/terug koppeling gerelateerd. Borstels nog lang geneg (minimaal 15 mm)? Motor vrij van koolborstel gruis? Motor stekker goed vast? Magneetje in het midden van de tachospoel goed vast op de motor as en niet gescheurd? Elektronica module vrij van koolborstelsgruis? Geen smeltplekken/verkleuring zichtbaar bij de 3 (of 4) relais voor de motor aansturing? En resetten doe. je vanuit de diag mode als het lampje "koud" brand. Zie pagina 20 en 24 van http://www.mediafire.com/file/rt6753xbaad3tb0/_080EN.pdf (klik op de groene download knop achter het woord _080EN en niet op die andere download knoppen.)
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 1 maand later...
De meeste toestellen kennen een combinatie met instelknop en bijkomende programmaknoppen door middel van display of leds die knipperen om zo de foutcode te melden. reset is mogelijk en staat omschreven in de handleiding. Herprogrammatie is alleen mogelijk dmv interventie servicetechnieker deze heeft een linkkabel en software om codes uit te lezen en te resetten. tip zet toestel op zwieren en heb geduld zodat programma de volledige cyclus doorloopt .Normaal na deze cyclus is het toestel terug in beginmode. mvg Peter
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, Zanussi ZE12, altijd uitstekend gewerkt. Nu probleem tijdens de was/ centrifuge cyclus: -water is weg gepompt tijdens normale wasbeurt. -Aan/ uit knop is spontaan op uit gegaan?? Inschakelen: lampje deur gaat aan, geen enkele LED indicatie gaat verder aan, deurtje kan open. Was erg vochtig, dus verwacht dat het toestel zeker niet gecentrifugeerd heeft. Krijg er geen beweging meer in op dit moment. Heb de servicemanual gedownload, programma geanuleerd gebeurt niets. Uit geschakeld, start/ pauze en anuleren ingedrukt, inschakelen en toetsen vast houden, gebeurt weer niets. Iemand die me iets verder kan helpen, zou erg fijn zijn. Bedankt vast.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...