Ga naar inhoud

Aanschafadvies Miele wasmachine en droge


René-5

Aanbevolen berichten

Na een hoop gestuntel met een LG F1695RDH7 (3 keer kapotgegaan en uiteindelijk koop ongedaan gemaakt en originele aanschafwaarde terug gekregen) en de huidige Hotpoint aqd1171 was/droger (wassen en drogen duurt 8 uur, vol met kreukels l, niet goed schoon en de machine klinkt als een Boeing 737 tijden het centrifugeren) is het tijd voor 2 machines. Nu ben ik het zat en wil ik een goede machines kopen. Eisen: stil, groot genoeg voor een familie van 4 en mogelijkheid om een dampprogramma te gebruiken. Heb de volgende machines op het oog: - Miele WKR771 als wasmachine - Miele TKG850 als droger Zijn er mensen met ervaring met deze machines?
Link naar reactie
De reden voor deze machines zijn de grote capaciteit 9 kilo wassen en 8 kilo drogen. De wasmachine heeft powerwash/twindos en steamcare. Beide hebben trommelverlichting en omdat ik een beetje gadgetfreak ben vind ik de 771 mooier vanwege het meeregelige display. ik wil een Miele omdat ik klaar ben met prutsmachines (LG/hotpoint en Indeshit). De eenmalig hoge aanschafkosten neem ik dan maar voor lief. (Onze huidige hotpoint was/droger verbruikt overigens 4-6 kWh per keer inclusief drogen, de Miele zou slechts 1-2 kWh verbruiken). De Miele machines kosten totaal (inclusief kortingen) 2900 euro. Gaan ze 10 jaar mee is dat ongeveer 12 euro per machine per maand. dat is dus allemaal prima te overzien, zeker omdat we ten opzichte van de huidige machine een euro per bonte was besparen. Daarbij hoop ik dat de Miele een stuk stiller is, wat ook een hoop waard is.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Zojuist de knoop doorgehakt. Het zijn de volgende machines geworden: Miele WMH122WPS en Miele TMG840WP. Hiervan kan de deur omgehangen worden zodat ze allebei dezelfde kant open gaan als ze in een zuil gemonteeerd zijn. Dat gaat een verschil zijn t.o.v de hotpoint.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Machines ondertussen een week ik gebruik. Helemaal top en 300x beter als de was droog combi van hotpoint. @mielefan: uiteindelijk is het een machine met twindos en powerwash geworden. Beide functies fungeren naar behoren. En de machine heeft inderdaad 9 kilo vulgewicht. [IMG]http://a66.tinypic.com/x3a5ap.jpg[/IMG]
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...