Ga naar inhoud

usb-stick word niet herkend in 98


Aanbevolen berichten

onlangs kocht ik een usb stick. Het betreft de BTC PD370 met 256MB. Windows 98 herkent deze stick echter niet zodat ik hem niet kan gebruiken. Ik heb geprobeerd dit op te lossen d.m.v. de drivers te downloaden van de website van btc (www.btc.com.tw) maar die werken niet. Wie kan mij helpen?? :cry:
Link naar reactie
[quote:18cd86e643="anjer online"]ja andere usb apparaten werken wel en nee ik heb mijn chipset nog nooit geupdated dat zal ik proberen te doen , moet ik natuurlijk wel eerst naam en merk van mijn chipset achterhalen :evil:[/quote:18cd86e643]Dat kun je bijvoorbeeld doen met everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Link naar reactie
ik wil niet vervelend doen maar als je ook nog een externe hardeschijf via usb aan wilt gaan sluiten dan loont het misschien wel de moeite om over te stappen op WinXP. scheelt een hoop gerommel.. ik heb zelf een upgrade versie op de kop getikt voor €20,- op marktplaats. hoeft dus niet heel duur te zijn.. 8) (let op: de upgradeversie ondersteunt geen hdd's van meer dan 137GB)
Link naar reactie
[quote:101e6d3593="anjer online"]ja weet ik, en ik zie er ook belachelijk lage prijzen van 7,50euro voor xp pro[/quote:101e6d3593]Sorry dat ik het zeg maar waarom doet marktplaats hier niets aan (als het ilegaal lijkt/blijkt/schijnt...) In principe kan iemand die zijn XP weg doet er 100 Euro voor vragen, het is maar wat je wilt. Zekerheid of... Cris
Link naar reactie
alleen is er niemand die er €100,- voor zal geven.. gewoon een beetje je gezonde verstand gebruiken.. 7,50 is natuurlijk illegaal. maar 20-50 is waarschijnlijk legaal (of: grijs want eigenlijk hoor hij bij de pc waarop het als eerste is geïnstalleerd. daarom heb ik een upgrade versie genomen ;-)) enne.. waarom ze er op marktplaats niets aan doen? omdat ze, naar eigen zeggen, alleen maar mensen bij elkaar brengen.. verder is het natuurlijk teveel werk... :roll:
Link naar reactie
[quote:ecff8ac7d1="ieder1"]wel goed checken dan of het wel een legale versie is. anders is het natuurlijk een beetje zonde van je geld... :-?[/quote:ecff8ac7d1] idd, zelf eens voor €25 een studenten licentie gekocht, wil ik gaan herinstalleren en vraag ik de key, negeert die man me :roll: (hij werkt voor mijn pa :lol: ) Verspilt geld dus... Nu heb ik gelukkig een andere versie :lol:
Link naar reactie
De discussie lijkt een beetje afgedwaald van het eigenlijke onderwerp: USB stick werkt niet onder (Win)98(SE?). Ik heb hetzelfde probleem: ook mijn USB stick 128Mbyte krijg ik niet (meer) aan de gang in W98SE. Ik had in het verleden de niet helemaal goede driver gedownload en de stick liet zich keurig installeren en werkte. Na een tijd echter plotseling blauw scherm. Enfin, wat ik ook probeerde, zelfs een hele nieuwe frisse W98SE erop: de stick blijft na installatie en de vraag om de stick aan te sluiten een blauw scherm geven. Eveneens hetzelfde verhaal voor een MP3 speler (USB) vroeger werkte ut, nu blauw scherm. Ook mijn externe 200Gbyte HD doet het niet meer op de IEE1394 aansluiting (met de driver gedownload van WD (Western Digital) voor USB heb ik het nooit aan de gang gekregen, met de IEEE1394 ging het zonder meer. Ging dus, nu gaat het ook niet meer. Ook een blauw scherm. Nogmaals, ook een vers van de plank geinstalleerde (dus geen update!) W98SE helpt niet. Het werkt allemaal wel in WinME, XP en 2000. Het ligt niet in de bedoeling om een diskussie hierover te ontketenen, ik konstateer alleen maar. Ik vind het raar dat fabrikanten blijkbaar (lang) niet altijd werkende drivers kunnen leveren. Een klacht b.v. bij Imation, de fabrikant van de stick, leverde een paar dingen op die ik natuurlijk allang had gedaan en zelfs had opgegeven in mijn klacht. Ik heb tussen twee haakjes ook een externe HP DVD writer aan de IEEE1394 hangen: werkt feilloos. En aan de USB aansluitingen kan ik ook zonder meer mijn printer hangen. Mijn Device Manager is zonder vraag- of uitroeptekens. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...