Ga naar inhoud

Waterkoeling voor weinig geld?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit al een tijdje na te denken om eens te gaan experimenteren met waterkoeling. Nu vraag ik me af: loont het om een athl64 3000+(S754) @2400MHz te koelen met een waterkoeling? Ik heb niet veel geld te besteden, mede omdat het om een experiment gaat, zou ik dus zoveel mogelijk zelf willen maken en 2ehands willen kopen. Het blokje wil ik wel nieuw kopen, tenzij iemand hier zegt ik heb nog wel een goed S754 blokje voor je liggen voor weinig geld. Bij voorbaat dank. Bij meer benodigde info natuurlijk vragen!! Ik weet even niet wat ik verder moet vermelden.
Link naar reactie
Waterkoelingen zijn altijd wel vrij "duur" als je het mij vraagt, en ik heb helemaal geen ervaring met waterkoeling en ik weet ook niet of ik er ooit aan ga beginnen. Of het zin heeft: wat wil je ermee bereiken? Ik heb mijn pentium 4 3.ghz (prescott) passief gekoeld en ik ben er reuze blij mee. ik heb er weliswaar een 120mm fan op gezet en ik vond het "leuk'' om het zo te zien werken. Als jij ongeveer hetzelfde in gedachten hebt is marktplaats (of iets anders natuurlijk) de oplossing voor een "budget" waterkoeling..
Link naar reactie
ja he? Daar was ik al bang voor. Zal ik toch moeten wachten tot ik over een aantel jaar een lekker oc'ende AM2 cpu heb op een DFI mobo oid, waarbij ik verder kan klokken met een voltageverhoging. Dat maakt nu niet uit, ik blijf fouten krijgen bij meer dan 2400MHz, ook met max voltage. Mn chip(newcastle) WIL gewoon niet verder. Zal mn geld wel uitgeven aan nog wat casefans, en een stille oplossing voor mn 2 hdd's(die nu de meeste herrie produceren). Suggesties hiervoor?
Link naar reactie
[quote:89df494acb="tinus89"]Dat maakt nu niet uit, ik blijf fouten krijgen bij meer dan 2400MHz, ook met max voltage. Mn chip(newcastle) WIL gewoon niet verder.[/quote:89df494acb] Sorry dat ik even offtopic ga, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de mijne gaat al raar doen na 2200 Mhz, precies de zelfde core als jij hebt :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...